EtusivuLiikuLasten ja nuorten liikunta

Uudistamme toimintaamme!

Tarjoamme syksystä 2018 alkaen selkeän polun lasten liikunnasta tavoitteellisen urheilun pariin yhdistämällä alle 10-vuotiaiden lasten harrasteliikunnan ja valmennuksen uuden Voimistelukoulukonseptin alle. Uudistuksessa hyödynnetään valmennusresursseja ja osaamista kehittäen ja yhtenäistäen lasten motoristen taitojen pohjaa, josta lasten on mahdollisuus ponnistaa myös voimistelun tai tanssin kilpavalmennuksen pariin niin halutessaan.

Suomen Voimisteluliitto on luonut lapsille suunnatun Voimistelukoulukonseptin, jonka tavoitteena on lisätä toiminnan laatua ja ohjaajien osaamista seuroissa. Jatkossa Voimistelukoulu on osa lasten ja nuorten perustoimintaa myös Pakilan Voimistelijoissa. Voimistelukoulukonsepti luo puitteet tuntirakenteiden sujuvaan ja loogiseen etenemiseen, lasten osallistamiseen, liikunnallisen kehittymisen ja oppimisen tukemiseen sekä liikkumisen lisäämiseen. Muutos näkyy monipuolisuutena tuntitarjonnassamme ja harrastusrakenteessa 3-vuotiaista tytöistä ja pojista lähtien. Kaikki lasten tunnit kulkevat tulevaisuudessa Voimistelukoulukonseptin alla. Alle 10-vuotialle suunnattuja perusvoimistelutunteja on joukkuevoimistelu sekä Stara-treenit esiintymään haluaville.

Lukujärjestys on rakennettu niin, että se kannustaa useamman lajin harrastamiseen viikon eri päivinä. Tuntien hinnoittelu muuttuu edullisemmaksi, kun harrastajan viikoittainen tuntimäärä lisääntyy.

Esimerkkinä:

• 5-vuotiaan tytön käydessä joukkuevoimistelussa (60 min) kerran viikossa ja sen lisäksi Stara-treenissä (75 min), on harrastamisen hinta lukukaudelta 95 e + 95 e = 190 e. Saman tytön käydessä vielä kolmannella tunnilla Satubaletissa ( 60 min), on hinta 190 e + 75 e = 265 e/kausi.
  •  9-vuotiaan pojan käydessä boys street -tanssitunnilla (60 min) sekä sen lisäksi hip hopin alkeet -tunnilla (60 min), on harrastamisen hinta 95 e + 80 e = 175 e/kausi.

Lue lisää lasten tuntien hinnoittelusta täältä.

Ilmoittautuminen syksyn tunneille on käynnissä. Lue lisää ilmoittautumisesta täältä.

Lasten ja nuorten tunnit alkavat maanantaina 3.9.2018. Syyslomalla 15.-19.10. ei pidetä tunteja.

Lasten into, ilo ja motivaatio ohjaavat laadukasta toimintaa!