Tehotreenitunnit

Gymstick

Tehokas lihaskuntopainotteinen tunti, jossa apuvälineenä käytetään gymstickiä (seuralla on muutamia gymstickejä, joilla pääset kokeilemaan tuntia). Tunnilla syke nousee, kehittäen kestävyyttä, lihaskuntoa ja liikehallintaa.

HIIT

HIIT tulee sanoista High Intensity Interval Training ja tunti on nimensä mukaan kovatehoinen intervallitreeni. HIIT-tunnin alussa lämmitellään huolellisesti ja valmistetaan näin keho ja mieli tulevaan harjoitukseen. Varsinainen treeni kestää parikymmentä minuuttia ja se koostuu liikepattereista, joilla nostetaan sykettä ja vahvistetaan lihaskestävyyttä. Patterit tehdään kovalla teholla ja niiden välissä levätään. Liikkeet ovat yksinkertaisia ja niistä on olemassa useampi variaatio, joten jokainen pysyy mukana treenissä. Tunnin lopussa jäähdytellään rauhassa ja venytellään ne lihasryhmät, joita on eniten kuormitettu.

Kahvakuula

Monipuolinen harjoitusmuoto, jolla lisätään lihasvoimaa, lihaskestävyyttä, liikkuvuutta, kehonhallintaa, tasapainoa sekä sydän- ja verenkiertoelimistön kuntoa. Ota oma kuula mukaan (naisille väh. 6 kg, miehille 10 kg). Tule kokeilemaan lajia ja oppimaan perustekniikat.

Kunditreeni

Miesten oma sporttitreenitunti, joka on suunnattu 30-60 -vuotiaille miehille. Ryhmän koko on n. 30 miestä. Tunnilla syke nousee reippaasti, kun kestävyyskuntoa kohennetaan helpolla askelluksella, tehdään tehokkaita lihaskuntoliikkeitä mm. voimatankojen avulla ja lopuksi venytellään ja huolletaan kehoa rauhassa. Miehet ovat luonnollisesti tervetulleita myös kaikille muille PNV:n aikuisten tunneille, mutta tämä on varattu vain miehille. Tunnin kesto 90min.

Power Method-voimaharjoittelu

Sopii sinulle, joka haluat oppia harjoittelemaan toiminnallisesti koko kehoa kuormittaen ja erityisesti  kehon tukilihaksia aktivoiden. Sopii sinulle joka haluat oppia liikkeiden oikeat suoritustekniikat, niin että liikkeet tuntuvat siellä missä pitääkin.

Sporttijumppa

Reipastahtinen perusjumppa, jossa kohenee sekä kestävyys että lihaskunto. Noin puolen tunnin sykkeennosto-osio, tehokkaat lihaskuntoliikkeet ja loppuvenyttelyt.

Tunti on aikuisille, mutta keskiviikon aamupäivätunnille voi ottaa lapsen(t) mukaan. Lapsi on tunnilla oman aikuisen vastuulla.