EtusivuAjankohtaistaUutisetTiedoteAikuisliikuntatunnit jatkossa taas kouluilla

Aikuisliikuntatunnit jatkossa taas kouluilla

Hei PNV:n aikuisliikkuja,

Iloksemme voimme todeta, että Etelä-Suomen aluehallintovirasto on julkaissut 31.1.2022 päätökset, joilla lievennetään ja puretaan koronarajoituksia Helsingin ja Uudenmaan  sairaanhoitopiirien alueilla . Kumoaminen tulee voimaan huomisesta 1.2.2022 alkaen. Kaikki tähän asti suljetut tilat voi siis avata tiistaina yleisön ja osallistujien käyttöön, mutta tilojen käytössä täytyy huolehtia edelleen terveysturvallisuudesta.

Tämä tarkoittaa sitä, että huomisesta alkaen voimme taas pitää kaikki tunnit normaalisti kouluilla ja PNV:n toimistolla.

Noudatamme keväällä samaa lukujärjestystä kuin syksyllä. Lukujärjestys löytyy seuramme nettisivuilta: https://pnv.fi/liiku/aikuisten-liikunta/aikataulu/

Edelleen huolehdimme jäsentemme terveysturvallisuudesta, luethan ohjeet täältä. Tämä tarkoittaa myös sitä että rajoitamme osallistujamääriä tunneilla.

Kävijämäärärajoitukset 1.2.-15.2.2022

Oulunkylän ala-aste: 25 hlö
Oulunkylän ala-aste, Veräjälaakson sivukoulu: 20 hlö
Pakilan ala-asteen väistötila: 35 hlö
Paloheinän ala-aste: 35 hlö
Paloheinän jäähalli: 25 hlö
Pakilan Voimistelijat, toimiston sali: 15 hlö
Oulunkylän liikuntahalli: 18 hlö
Pakilan yläaste, iso sali 25 hlö

Harrastustoiminnassa on noudatettava seuraavia terveysturvallisuusohjeita:

• Harrastusryhmä kokoontuu samassa kokoonpanossa.
  • Vältetään kontakteja toisten harrastusryhmien kanssa.
  • Harrastustoimintaan ei osallistuta flunssaoireisena.
  • Harrastustoiminnassa noudatetaan yleisiä ohjeita käsi- ja yskimishygieniasta.
  • Asiakkaiden ja toimintaan osallistuvien sekä seurueiden lähikontaktin aiheuttamaa tartunnan riskiä ehkäistään. Toimija voi toteuttaa velvoitteensa asiakasmäärää rajoittamalla, asiakaspaikka- tai tilajärjestelyin taikka muulla toimintansa erityispiirteet huomioon ottavalla tavalla.
  • Harrastustoiminnassa vältetään tarpeetonta fyysistä kontaktia.
  • Mahdolliset osallistujapaikat sijoitetaan riittävän etäälle toisistaan ja muutoinkin oleskelu järjestetään mahdollisimman väljästi.
  • Vahva suositus on, että ohjaajat ja yli 12-vuotiaat käyttävät sisätiloissa kasvomaskia, mikäli terveydelliset syyt eivät ehdottomasti estä sen käyttöä. Maskia ei tarvitse käyttää liikuntasuoritusten aikana..