EtusivuAjankohtaistaUutisetAikuisten liikuntaJäsentiedote: Pääkaupunkiseudun siirtyminen koronan leviämisvaiheeseen ja sen vaikutus PNV:n toimintaan 23.11.-13.12.2020

Tässä jäsenkirjeessä:

• Aikuisten harrastetoiminta jatkuu pienennetyin ryhmäkoin, huomioiden hyvät turvaetäisyydet, turvalliset siirtymiset tunneille ja pois sekä hyvä käsi- ja yskimishygienia
  • Lasten harrastustoiminta jatkuu normaalisti
  • Kilpailu- ja valmennustoiminta jatkuu normaalisti
  • Joulunäytös lauantaina 5.12.2020 Pasilan Urheiluhallissa perutaan
  • Staramerkkipäivä ja perhepeuhu lauantaina 12.12.2020 perutaan

Pääkaupunkiseutu on nyt siirtynyt koronaepidemian leviämisvaiheeseen ja sen myötä urheilutoimintaan on asetettu ajalle 23.11.-13.12.2020 uusia rajoituksia, jotka koskevat myös Pakilan Voimistelijoiden toimintaa. Noudatamme pääkaupunkiseudun koronakoordinaatiotyöryhmän, AVI:n, Helsingin kaupungin sekä Voimisteluliiton ohjeita. Pääosin arkinen liikuntatoimintamme jatkuu kuitenkin ennallaan, mikä onkin tärkeää hyvän kunnon ja fiiliksen ylläpitämiseksi näinä poikkeuksellisina aikoina.

Aikuisten harrasteliikunta jatkuu normaalisti turvallisuusohjeita noudattaen, pienennetyin ryhmäkoin. Turvavälit tulee pystyä säilyttämään koko harjoituksen ajan. Tämän vuoksi tiukennamme entisestään tuntiemme maksimihenkilömääriä (katso uudet tilakohtaiset rajoitukset täältä). Erityistä huomiota tulee lisäksi kiinnittää saapumisiin ja poistumisiin sekä muuhun tilassa liikkumiseen. Pukuhuoneissa ja siirtymätilanteissa edellytämme myös maskin käyttöä yli 15-vuotiailta henkilöiltä. Rajoitukset tulevat voimaan 23.11.2020 ja ovat voimassa 13.12.2020 saakka, eli käytännössä aikuisten harrastusliikunnan syyskautemme loppuun. Muistetaan lisäksi hyvä käsihygienia sekä Helsingin kaupungin muu ohjeistus.

Aikuisten kilpailevien showvoimistelu- ja showtanssiryhmien toimintaa muutetaan siten, että tunneilla turvavälien säilyttäminen on mahdollista.

Rajoitukset eivät koske lasten ja nuorten harrastustoimintaa. Samoin alle 20-vuotiaiden kilpailu- ja valmennustoimintamme jatkuu normaalisti.

Kaikki yli 20 hengen yleisötilaisuudet perutaan 23.11. alkaen kolmeksi viikoksi. Tämän vuoksi 5.12. Pasilan Urheiluhallille suunniteltu joulunäytös on peruttu. Myös lauantaille 12.12. suunniteltu Staramerkkipäivä ja perhepeuhu perutaan.

Edellytämme maskin käyttöä pukuhuoneissa ja siirtymätilanteissa kaikilta yli 15-vuotialta henkilöiltä niin kaupungin tiloissa kuin PNV:n omissakin tiloissa. Edellytämme myös maskin käyttöä lasten ja nuorten ohjaajiltamme ja valmentajiltamme tuntien ja treenien aikana seuraavan kolmen viikon ajan. Aikuisten ohjaajille suosittelemme maskin käyttöä jos se mahdollista ja turvavälejä jumppaajiin vaikea pitää.

Pääkaupunkiseudun ulkopuolella joukkuevoimistelun ja tanssin kilpailutoiminta jatkuu ilman uusia rajoituksia. Näihin kilpailuihin saa seuran puolesta lähteä. Kilpailujärjestäjät vastaavat turvallisesta kilpailutapahtumasta. Järjestäjien ohjeita tulee kunnioittaa.

Nämä muutokset perustuvat 20.11.2020 annettuihin rajoituksiin ja suosituksiin ja ovat voimassa ajalla 23.11.-13.12.2020. Seuraamme viranomaisten, Helsingin kaupungin ja Voimisteluliiton ohjeistuksen päivittymistä ja teemme tarvittaessa muutoksia myös omaan toimintaamme. Seuraathan nettisivujamme uusien ohjeiden varalta.

Meillä jokaisella on nyt vastuu näiden ohjeiden noudattamisesta ja koronaepidemian leviämisen estämisestä. Kiitos tuestanne, jotta voimme jatkossakin tarjota turvallista harrastustoimintaa kaikille!

Terveisin,
Pakilan Voimistelijat