EtusivuLiikuAikuisten liikuntaRyhmäliikuntaohjaajat

Aikuisten ohjaajat

Donna Suomi

Olen Donna Suomi, ammatiltani liikunnanohjaaja amk. ja entinen SM-tason yleisurheilija. Harrastan kuntosalilla käyntiä sekä tanssin aina kun voin 🙂 Liikunta on elämäntapani ja iso osa arkeani.

Liikunnanalan töitä olen tehnyt päätoimisena viimeiset yhdeksän vuotta. Ohjaajaurani aloitin yleisurheilun parissa13 vuotta sitten. Nykyään ohjaan erilaisia ryhmäliikuntatunteja niin tassillisia- kuin lihaskuntotunteja sekä kehonhuoltotunteja. Pakilan Voimistelijoissa aikusliikuntatuntien ohjaamisen lisäksi toimin myös yhteyspäällikkönä.

Ohjaajana olen kannustava ja iloinen. Pidän myös asikkaiden haastamisesta niin, että asikas muistaisi myös ylittää itsensä. Varmistan aina, että asiakas tekee liikkeet oikein. Tanssitunneilla minulle on usein tärkeintä, että pysytään liikkeessä ja nautitaan rytmistä.

Eeva Särkilahti

Olen Eeva Särkilahti, sekä Pakilan voimistelijoiden aikuisten liikunnan vastaava hallituksessa että ryhmäliikunnan ohjaaja. Nautin liikunnasta ja urheilusta; erilaiset jumpat, juoksu ja jooga ovat erityisesti minulle tärkeitä. Tänä kesänä hurahdin myös porrastreeniin.

Perhe, ystävät ja monen tyyppinen vapaaehtoistyö PNV:ssä ovat kirkas kolmen kärki elämässäni ja ajanvietossani.

Olen seuran kasvatti, toisen polven pnv-läinen ja voimistellut täällä lapsuuteni ja nuoruuteni. Aloitin ohjaamisen 14-vuotiaana, apuohjaajan roolissa. Sillä tiellä ollaan! Tyttäreni on sitten se seurassa voimisteleva kolmas polvi.

Olen käynyt Voimisteluliiton ryhmäliikuntaohjaajan koulutukset ja erilaisia täydennyskoulutuksia siihen päälle. Yritän joka vuosi ehtiä käydä ainakin jossain koulutuksessa edelleen.

Ohjaan äijätreeniä keskiviikkoisin, ja se on viikkoni ehdoton kohokohta. Ihan paras porukka!

Kerttu Valve

Liikunnan iloa kaikille! Olen  Kerttu Valve, ammatiltani fysioterapeutti.

Olen erikoistunut tuki-ja liikuntaelinten fysioterapiaan ja urheilufysioterapiaan.  Pakilan

Voimistelijat on oma kasvattiseurani voimistelu-ja valmennusurallani ja ryhmäliikuntatunteja olen ohjannut PNV.ssä 30 vuoden ajan.

Olen ollut Pakilan Voimistelijoiden hallituksen jäsen ja puheenjohtaja vuosina 2005 – 2016. Tällä hetkellä toimin myös PNV:n joukkuevoimistelijoiden fysioterapeuttina.

Liikunta kaikessa monipuolisuudessaan on minulle elämäntapa, joka rytmittää viikko-ohjelmaani ja auttaa jaksamaan arjen rutiinien keskellä. Fysioterapeuttina ja ryhmäliikunnan ohjaajana haluan olla mukana kannustamassa ihmisiä liikkumaan ja löytämään itselleen oikean, turvallisen ja innostavan tavan liikkua yhdessä ja erikseen. Hymyssä suin eteenpäin!

Kirsi Ahveninen

Olen pitkän linjan ryhmäliikuntaohjaaja, joka on vuosien varrella saanut ilon ohjata hyvin monenlaisia tunteja. Elämässä tärkeää liikunnan lisäksi ovat lapset, lemmikit ja tasapainoinen elämä.

Lapsena liikunta oli minulle hankalaa ja olin luokkani huonoin liikuntatunneilla. Aikuisiän kynnyksellä minulla todettiin sydänvika, joka oli syy siihen, etten kyennyt liikkumaan kunnolla. Leikkauksen jälkeen pikkuhiljaa kuntoni parani ja menin pienellä paikkakunnalla kansalaisopiston jumppaan. Ohjaaja tuli kerran kysymään, miksi en alkaisi ohjamaan, ja hän pyysi minua ohjaamaan pari seuraavaa tuntia. Siitä innostuneena lähdin kouluttautumaan ryhmäliikuntaohjaajaksi ja sillä tiellä olen edelleen.

Ryhmäliikuntaa olen ohjannut 28 vuotta, myös tunneissa laskettuna paljon, sillä olen aina ohjannut keskimäärin 15 – 20 tuntia viikossa.

Aerobicohjaajakoulutus oli ensimmäinen koulutukseni, sen jälkeen kävin muun muassa kuntosaliohjaajakoulutuksen, personal trainer -koulutuksen, fascia training -koulutus, Zumba ja Lavis -koulutukset. Olen myös hieroja, kosmetologi ja parturi-kampaaja. Vuosien varrella on tullut käytyä valtava määrä erilaisia koulutuksia ja kursseja ryhmäliikuntaohjaukseen liittyen.

Olen ohjannut PNV:llä kolmisen vuotta. Kun täytin 50 vuotta, ryhdyin korostamaan asiakkaille sitä, että ei ole häpeä tehdä tunnilla kevennetysti tai pitää omia taukoja. Häpeä on jäädä jumpan sijaan kotiin sohvalle köllöttelemään, eli tunnille vaan kaikki nauttimaan – aina ei tarvitse suorittaa sitä sata lasissa!

Matilda Ahlsten

Olen Matilda Ahlsten, joogaohjaaja sekä teatteri-ilmaisun ohjaaja. Luovuus kaikissa muodoissaan merkitsee minulle paljon. Joogan löysin joitakin vuosia sitten ja hurahdin siihen heti täysillä – olin löytänyt oman tapani liikkua. Joogaohjaajaksi kouluttauduin vuonna 2015 ja olen ohjannut tunteja siitä asti, PNV:llä vuodesta 2017.

Suhtautumiseni joogaan on hyvin maanläheinen ja rento. Pyrin ohjaamaan tunteja, jotka ovat kaikentasoisille joogeille mielekkäitä, aloittelijoista konkareihin. Tunneillani ei tarvitse suorittaa rypyt otsalla, vaan tärkeää on kuunnella oma kehoa ja nauttia sen mahdollisuuksista, samalla antaen mielen levätä.

Hyvän joogatunnin jälkeen tunnet olevasi läsnä omassa kehossasi ja olo on raukea ja vetreä. Muista olla lempeä ja rakastava itseäsi kohtaan.

Mea Sinersaari

Olen Mea, joogi, teologiopiskelija ja joogaohjaaja. Nautin luonnossa liikkumisesta, uuden oppimisesta ja elämän suurten kysymysten pohtimisesta. Työ liikkumisen parissa ei ole koskaan ollut minulle itsestäänselvyys – aloitin liikkumisen aikuisena lähes nollasta, mutta kun rakastuin joogaan, se vei täysin mennessään.

Valmistuin joogaohjaajaksi tammikuussa 2015, ja aloitin PNV:ssä jo saman vuoden syksyllä. Sen jälkeen olen kouluttautunut laajasti erilaisissa jooga ja kehollisuuteen liittyvissä koulutuksissa. Olen erityisesti kiinnostunut joogan ja psykologian yhteyksistä sekä siitä, kuinka asanaharjoituksen avulla voi oppia taitoja, jotka siirtyvät jokapäiväiseen elämään.

Parhaimmillaan jooga on harjoitus, jossa oppii tuntemaan itseään ja rentoutumaan tavoilla, jotka kantavat myös tunnin ulkopuolelle. Sitä tehdessä voi toki välillä tulla hikikin. Ja parasta tämä kaikki on ryhmässä – PNV:n joogat ovat aina viikkoni kohokohta!

Milla Hurri

Olen Milla Hurri ja ohjannut erilaisia tunteja jo vuodesta 2003, kun kävin ensimmäisen liikunta-alan koulutuksen Liikunnanohjauksen peruskurssin LOPin. Sen jälkeen olen kouluttautunut Aikuisliikunnan Ammattitutkinnon puolella ja käynyt erilaisia kursseja kuten juoksuvalmentaja, Trainer4You Personal Trainer, Trainer4You ravintovalmentaja, vesiliikunta ohjaaja, kahvakuulaohjaaja yms.
PNV:llä olen työskennellyt nyt muutaman vuoden vetäen lähinnä lihaskuntotunteja kahvakuulaa, Hiittiä ja lisäksi kehonhuoltoa. PNV:n lisäksi ohjaan myös muutamassa muussa paikassa.
Nuoruudessani olen pelannut lähes 20-vuotta ringetteä ja 6-vuotta salibandyä. Nyt aikuisuuden kynnyksellä olen innostunut triathlonista ja pitkistä eräilyretkistä.

Sari Turunen

Olen Sari Turunen, HLL, kolmen jo aikuisen lapsen äiti. Tanssillinen voimistelu on kuulunut elämääni aina jollain tapaa ja tulee varmasti aina kuulumaankin.

12-vuotiaana minut pyydetiin apuohjaajaksi satujumppaan (Atta oli silloinen ohjaaja) ja siitä siirryin ohjaajakoulutuksen kautta ohjaamaan alkuun lapsia, myöhemmin valmennusryhmiä, aikuisia ja ikivireitäkin. Vuosiin mahtuu mm. voimistelutunteja joilla oli pianosäestäjä sekä jytäjumppa. Valmennusryhmien alkutaipaleella olin mukana kolmikossa, joka aloitti tavoitteellisemman ohjaamisen.

Koulutukset aloitin SNLL:n ohjaajien peruskursseilla ja olen suorittanut myös SVUL:n A-valmentajatutkinnon. Tanssillisen voimistelun/flow gymnastics koulutuksista olen varmaankin käynyt lähes kaiken mitä liitolla on ollut tarjolla ja virikekursseilla käyn edelleen säännöllisesti.

PNV:ssä olen ollut 2-vuotiaasta satujumpparista. Lapsuudessa olin mukana seuran kilpailuryhmässä ja pääsin osallistumaan myös suurkisoihin jotka olivat odotettuja tapahtumia. Olen ollut mukana johtokunnassa, muutamia vuosia seuran sihteerinäkin sekä vetänyt lasten harrastepuolta. Kuulun myös seuran kiltaan.

Kannustan jumppareita osallistumaan kansallisiin ja kansainvälisiin voimistelutapahtumiin joita järjestetään muutaman vuoden välein. Osallistumalla esiintyjänä tai katsojana näet ja koet voimistelun koko kirjon. Voimistelu ei katso ikää ja sen aloittamisessa ei ole ikärajaa.

Satu Huttunen

Olen Satu Huttunen, ryhmäliikunnan ohjaaja Helsingistä. Ohjaan Pakilan lisäksi myös muualla, joten saatamme törmätä liikunnallisissa merkeissä myös toisaalla. Pakilan toiminnassa olen ollut mukana muistaakseni vuodesta 2000 lähtien.

Olen aina pitänyt liikunnasta ja nuorempana harrastin balettia ja sulkapalloa. Alun perin minulla on kaupallisen alan koulutus, mutta liikunnasta tuli minulle ammatti, kun kyllästyin istumatyöhön ja uudelleenkouluttauduin oppisopimuksella liikuntaneuvojaksi. Lisäksi olen suorittanut useita lyhyempiä koulutuskokonaisuuksia, mm. kuntosaliohjaaja, personal trainer, vesijumppa- ja hydrobic ohjaaja, Sportius Pilates ohjaaja jne. Pelkästään liikunta-alan töitä olen tehnyt vuodesta 2005.

Liikunnan ohella tärkeintä elämässäni on perhe, muut läheiset ihmiset ja ystävät. Vapaa-aikani kuluu liikkuessa, koiran kanssa touhutessa, mökkeillessä sekä vanhaa omakotitaloa ja pihaa kunnostaessa. Pidän myös lukemisesta, jolle tosin aikaa jää harmittavan vähän.

Olen aina kokenut, että seuratoimintaa tehdään intohimolla liikuntaan ja suurella sydämellä. Tuntivalikoima on PNV:ssä sen verran laaja, että kaikille löytyy varmasti juuri itselle sopiva ryhmä. Tervetuloa jumppaamaan!

Sirpa Lahervo

Olen Sirpa Lahervo, syntyperäinen pakilalainen ja kuulunut Pakilan voimistelijoihin melkein yhtä pitkään kuin olen ollut elossa. Elämässä minulle tärkeimmät asiat ovat voimistelun ohjauksen, päivätyön ja aviomiehen lisäksi mun kissa. Jaksaminen arjessa on tärkeää, ja liikunta auttaa siinä. Vaikka kuinka väsyttäisi kun lähtee salille, niin kotiin palatessa on ihan energiaa täynnä.
Olen aloittanut ohjaamisen ehkä vuonna 1980, se oli luonnollinen jatkumo omalle voimistelu-uralle. Aloitin satujumpan apuohjaajana kerran viikossa omien treenien ohella, sitten siirryin kilpailevien ja esiintyvien tyttöjen voimísteluryhmien ohjaamiseen isosiskoni Sari Turusen kanssa, siitä pikkuhiljaa siirryin isompien tyttöjen valmennuksesta takaisin sinne nuorimpien kanssa touhuamiseen ja nykyisin myös ”äitien ryhmän” eli Fintastic Momsien valmentamiseen. Eli tällä hetkellä ohjaan sekä seuran nuorimpia että vanhimpia joukkuevoimistelijoita.
Ohjauksen/valmennuksen parissa olen viettänyt elämästäni suurimman osan eli melkein 40 vuotta. Koulutukseltani olen lajivalmentaja, seuraava askel olisi ammattivalmentajatutkinto, mutta tällä hetkellä se ei tunnu realistiselta, koska teen kuitenkin myös tärkeää päivätyötä valtion leivissä.
PNV:n jäsenenä olen ollut syksystä 1969 eli ensi syksynä lähtee käyntiin 50. vuosi. PNV:n jäsenenä on hienoa olla, meillä sekä kunnioitetaan perinteitä että kehitetään voimistelua eteenpäin!

Ulla Turunen

Olen Ulla Turunen, ikivireiden ja lasten ohjaaja ja seuran toimistosihteeri, Tärkeitä elämässä ovat perhe ja terveys. Päädyin ohjaamaan ystäväni isosiskon pyynnöstä kauan aikaa sitten ja sille tielle jäin vaikka väliäkin on tullut pidettyä.
Olen käynyt muun muassa Professional fitness, perheliikunta -koulutukset sekä monia kymmeniä lyhyitä koulutuksia. Ohjaajanurani aloitin PNV:ssä ja varmaankin myös lopetan PNV:ssä.  Ensimmäisen tunnin ohjasin kun olin 15-vuotias. Terkkuja kaikille – nauttikaa jumpasta hymyssä suin!

Veera Nykänen

Olen Veera Nykänen ja olen ryhmäliikunnanohjaaja. Vapaa-ajallani olen vapaaottelija. Liikunta, taide ja luonto ovat minulle elämässäni tärkeitä asioita ja myöskin tasapainottavat toisiaan. Kiinnostuin ryhmäliikunnan ohjaamisesta omien liikuntaharrastusten myötä ja aloitin ohjaamisen 2009 silloisella SATS:illa SAFE:n ryhmäliikuntaohjaajakoulutuksen suoritettuani. PNV:ssä aloitin muutama vuosi sitten ja olen viihtynyt oikein hyvin, kun porukka on niin mukavaa. Tehdään tästä kaudesta mahtava liikuntavuosi!