Kehonhuoltotunnit

Dynaaminen venyttely

Tunti alkaa pienellä alkulämmittelyllä, jonka jälkeen tehdään dynaamisia liikkuvuusharjoituksia liikkuen salissa. Tunnilla voit jättää rytmitajun kotiin ja tehdä liikkeet täysin omassa tahdissa. Tunnilla aika kuluu nopeasti ja lisäksi lihaksisto vahvistuu ja liikkuvuus sekä tasapaino kehittyy. Tunnilla tulee lämmin. Päätämme tunnin perinteisempään venyttelyyn, joten oma matto on hyvä olla mukana. Tunnilla voi olla kengillä tai ilman.

Fascia Method-kehonhuoltoharjoittelu

Sopii sinulle, mikäli haluat oppia yhdistämään liikkuvuusharjoittelua muuhun harjoitteluun sekä huoltamaan kehoa aktiivisesti ja dynaamisesti.

Pitkiä kumppareita, pikkukumppareita ja fasciapalloja voi  ostaa PNV.n toimistolta 10€/kpl.

Jooga

Liikkuvuutta ja voimaa lisäävä tunti, jossa liikutaan asanasta toiseen hengityksen tahdissa. Sisältää kevyempiä ja voimakkaampia osuuksia. Kaikki asanat voi muokata itselle sopiviksi omaa kehoa kuunnellen.

Pilates

Joseph Pilateksen kehittämä kehonhallintamenetelmä. Tunnin tavoitteena on oppia löytämään ja työstämään keskivartalon syvät lihakset, sekä oppia hahmottamaan ja hallitsemaan omaa kehoa tarkoituksenmukaisella tavalla eritoten selkärangan ja hartiarenkaan osalta. Pilates liikkeet tehdään sulavasti hengityksen rytmittämänä.

Tiistai-illan jatkoryhmässä etusija on viime kaudella mukana olleilla.

Alkeisjatkotunnilla liikkeet harjoittellaan rauhallisemmassa tempossa, joten tunti sopii selkäongelmaisillekin ja opitaan rakentamaan selkärankaa tukevat lihaskytkennät tehokkaasti.

Jatkotason tunneilla tehdään liikkeitä virtaavina jatkumoina ja syvennetään oman kehon tuntemusta. Oletetaan myös, että Pilateksen keskeiset käsitteet ovat hallussa.