Rankkaa ja tehokasta

Gymstick

Lihaskuntopainotteinen tunti, jossa apuvälineenä käytetään gymstickiä (seuralla on muutamia gymstickejä, joilla pääset kokeilemaan tuntia). Tunti kehittää kestävyyttä, lihaskuntoa ja liikehallintaa.

HIIT

HIIT tulee sanoista High Intensity Interval Training, ja tunti on nimensä mukaan kovatehoinen intervallitreeni. HIIT-tunnin alussa lämmitellään huolellisesti ja valmistetaan näin keho ja mieli tulevaan harjoitukseen. Varsinainen treeni kestää parikymmentä minuuttia, ja se koostuu liikepattereista, joilla nostetaan sykettä ja vahvistetaan lihaskestävyyttä. Patterit tehdään kovalla teholla, ja niiden välissä levätään. Liikkeet ovat yksinkertaisia ja niistä on olemassa useampi variaatio, joten jokainen pystyy pysyttelemään mukana treenissä. Tunnin lopussa jäähdytellään rauhassa ja venytellään ne lihasryhmät, joita on eniten kuormitettu.

Kahvakuula

Monipuolinen harjoitusmuoto, jolla lisätään lihasvoimaa, lihaskestävyyttä, liikkuvuutta, kehonhallintaa, tasapainoa sekä sydän- ja verenkiertoelimistön kuntoa. Ota oma kuula mukaan (naisille 6 kg, miehille 10 kg). Tule kokeilemaan lajia ja oppimaan perustekniikat.

Kuntonyrkkeily

Tunnin tarkoituksena on kohottaa erityisesti kestävyyttä, lihaskuntoa, tasapainoa sekä kehonhallintaa ja lajitaitoa. Tunnilla harjoitellaan tekniikkaa, nostetaan sykettä, tehdään koko kehoa kuormittavia lihaskuntoharjoitteita ja lopuksi palautellaan venyttelyn avulla. Välineitä ei tarvita mutta, jos omistat nyrkkeilyhanskat ja pistarit, voit ottaa ne tunnille mukaan!

Lihaskuntotreeni

Lihaskunnon kehittämiseen painottuva tehokas tunti, jossa lyhyt lämmittelyosuus.Tunnilla käytetään vaihtelevasti välineitä, salista riippuen. Tunnin päättää venyttely.

Sporttijumppa

Reipastahtinen perusjumppa, jossa kohenee sekä kestävyys että lihaskunto. Noin puolen tunnin sykkeennosto-osio, tehokkaat lihaskuntoliikkeet ja loppuvenyttelyt.  Keskiviikon aamupäivätunnille saa ottaa lapset mukaan. Maanantain tunnin kesto on 90 min.

Steppi

Tehokas ja hikinen tunti, jossa askelletaan steppilaudalla rakentaen pieniä askelsarjoja tai käyttäen helppoja perusaskeleita.  Askelluksen lomassa tehdään myös lihaskuntoharjoitteita ja lopuksi venytellään.

Äijätreeni

Miesten oma jumppatunti, jossa kohennetaan kestävyyskuntoa helpolla askelluksella, tehdään tehokkaita lihaskuntoliikkeitä ja venytellään.  Miehet ovat luonnollisesti tervetulleita myös kaikille muille PNV:n aikuisten tunneille, mutta tämä on varattu vain miehille.