Rauhallista ja tehokasta

Dynaaminen jooga

Voimaa ja haastetta. Tällä tunnilla kehitetään keskivartalon voimaa ja tasapainoa haastavampia asanoita varten. Fyysisesti voimakkaampi tunti, jossa tehdään lihaskuntoliikkeitä asanoiden lomassa ja käydään läpi käsitasapainojen tekniikkaa.

Dynaaminen venyttely

45 min tunti, jossa pienen alkulämmittelyn jälkeen tehdään dynaamisia liikkuvuusharjoituksia käyttäen salin tilaa hyväksi. Varaudu siis siihen, että et vietä koko tuntia samassa paikassa! Tällä tunnilla voit lisäksi jättää rytmitajun kotiin ja tehdä liikeet täysin omassa tahdissa. Tunnilla aika kuluu nopeasti ja lisäksi lihaksisto vahvistuu ja liikkuvuus ja tasapaino kehittyvät. Tunnilla tulee lämmin, mutta ei hiki. Päätämme tunnin perinteisempään venyttelyyn, joten oma matto on hyvä olla mukana. Tunnilla voi olla kengillä tai ilman.

Lempeä jooga

Rentoutta ja keveyttä. Kevennetty rocket-tunti ilman punnerruksia ja nopeita siirtymisiä. Tällä tunnilla asennot linjataan rauhassa ja keskitytään hengitystekniikkaan. Sopii erityisen hyvin joogaa aloitteleville ja palauttavaksi harjoitukseksi.

Ikivireät ja Ikämiehet

Varttuneille suunnattu tunti, joka sisältää lämmittelyn, lihaskuntoliikkeitä ja venyttelyn mukavan musiikin tahdissa. Omat ryhmät naisille ja miehille.

Kehonhuolto

Kehonhuoltotunnilla parannetaan kehon liikkuvuutta ja keskivartalon voimaa sekä kehitetään tasapainoa. Tunnilla liikutaan musiikin tahdissa ilman hyppyjä ja askellusta. Liikekieltä lainataan mm. voimistelun, joogan ja pilateksen maailmasta.  Tunnilla et tarvitse kenkiä, mutta oma jumppa-alusta on hyvä olla mukana. Sopii hyvin myös aloittelijoille.

Pilates

Vahvistetaan kehon syviä lihaksia hengitys- ja venytysharjoitusten avulla. Jatkoryhmässä etusija on viime kaudella mukana olleilla.

Selkäjumppa

Hypytön jumppatunti, jossa keskitytään selän terveyteen: kunto nousee samalla kun kohennetaan liikkuvuutta ja vahvistetaan lihaksia. Tunti sopii hyvin myös aloittelijoille.