Kysymyksiä ja vastauksia aikuisten liikunnasta

Haluan aloittaa jumpat Pakilan Voimistelijoissa, kuinka toimin?

Tervetuloa jumppaamaan iloiseen joukkoomme! Ota yhteyttä puhelimitse tai sähköpostitse PNV:n toimistoon, joka on pääsääntöisesti avoinna arkisin klo 9–12 (040 5021443, pnv@pnv.fi). Tarkemmat tiedot toimiston aukioloajoista.

Ilmoittautuminen tapahtuu seuran nettisivujen kautta: rekisteröidy ja ilmoittaudu.
Valitse aikuisten jumpat ja korttivaihtoehto. Tietoa maksuista.

Voit tulla mukaan milloin vain ja mille tunnille tahansa ostamasi kortin mukaisesti. Löydät aikataulumme nettisivuilta ja kotitalouksiin jaetusta PNV:n kausiesitteestä. Kausiesitteen voit hakea myös toimistolta, ja sekä esitteestä että nettisivuilta löydät aikataulujen lisäksi tietoa seuran toiminnasta, maksuista ja jumppapaikoista.

Pitääkö tunnille varata paikka?

Ei, maksamalla jumppakortin saat käydä kaikilla siihen kuuluvilla tunneilla vapaasti.

Mitä jumppatunnille pitää ottaa mukaan?

Ota mukaan jumppakorttisi, jonka saat maksukuittia vastaan toimistosta noutamalla, syyskauden starttipäivästä tai lähes joka tunnilla mukana olevilta aikuisten liikunnan työryhmän jäseniltä ja ”koulukummilta”, joka on ohjaajan apuri ja oikea käsi tunnin alussa.

Tunneille on hyvä ottaa mukaan oma jumppamatto tai muu alusta, sisäliikuntajalkineet, hikipyyhe ja vesipullo. Kahvakuulatunneilla käytetään omaa kahvakuulaa ja gymstick-tunnilla omaa gymstickiä, mutta jälkimmäisiä on jonkin verran lainattavissa koululla.

Voiko kouluilla käydä suihkussa jumpan jälkeen?

Koulun suihkuja saa käyttää, mutta kouluilta on poistuttava 15 min illan viimeisen tunnin jälkeen.

Mistä mihin lukujärjestys on voimassa?

Syyskausi alkaa 1.9. ja kestää joulukuun ensimmäiselle tai toiselle viikolle. Syyskauden päättymisajankohta on koulukohtainen, ja siitä tulee tietoa nettisivuille, kun ajankohta lähestyy. Myös ohjaajat tiedottavat jumppien päättymisestä.

Kevätkausi alkaa ensimmäisenä arkipäivänä loppiaisen jälkeen ja kestää toukokuun alkupuolelle. Kevätkausi päättyy eri kouluilla hiukan eri aikaan, ja siitä tiedotetaan kuten syyskaudellakin.

Miksi jumppavuoroissa on poikkeuksia?

Toimimme pääasiassa koulujen tiloissa, ja noudatamme koulujen toiminta-aikoja. Näin ollen jumppia ei ole esimerkiksi syyslomalla, itsenäisyyspäivänä tai hiihtolomalla, elleivät koulut erikseen sitä salli. Koulut saavat itse määritellä iltakäytön päättymisajankohdan syys- ja kevätlukukaudella, ja siksi ne voivat vaihdella kouluittain. Lisäksi kouluilla on etuoikeus salien käyttöön omien tapahtumien vuoksi.

Julkaisemme nettisivujemme uutisissa ajankohtaiset peruutukset ja muutokset. Muutoksista ilmoitetaan myös seuran Facebook-sivuilla. Nettisivuja seuraamalla ja Facebook-ryhmään liittymällä pysyt ajan tasalla muutoksista, peruutuksista ja uusista tapahtumista.

Mitä jumppaaminen seurassa maksaa?

Seuran jäsenmaksu on 25 euroa / vuosi. Sen lisäksi lunastetaan kulta-, hopea- tai pronssikortti, vihreä kortti tai kymmenen kerran jumppakortti.

Kultakortilla (250€/lukuvuosi; syys-/kevätkausi 135€) saat käydä kaikissa jumpissa, joogatunneilla, pilateksessa ja aikuisbaletissa niin usein kuin haluat.

Hopeakortti (220€/lukuvuosi; syys-/kevätkausi 120€) oikeuttaa kaikkiin jumppatunteihin (mutta ei joogaan, pilatekseen tai aikuisbalettiin).

Pronssikortilla (160€/lukuvuosi; syys-/kevätkausi 90€) voi käydä arkipäivisin ma-pe  kaikilla ennen klo 18 päättyvillä tunneilla. Myös torstaiaamupäivän pilates kuuluu tähän.

Vihreä kortti (220 € / lukuvuosi; syys-/kevätkausi 120€) oikeuttaa käymään jooga-, pilates- ja aikuisbalettitunneilla.

10 x kortti (90€) on voimassa koko lukukauden ja käy kaikilla aikuisten tunneilla. Jos jumppaat samana iltana kaksi tuntia, menee kortista kaksi käyntiä. Yksi kerta on aina yksi tunti.

Miksi lempituntini ei ole samaan aikaan kuin ennen, tai miksi sitä ei enää ole?

Lukujärjestykset rakennetaan asiakaspalautteiden, kävijämäärien sekä ohjaajien käytettävyyden mukaan sekä sen mukaan, miten seura saa koulujen tiloja käyttöönsä. Me jaamme kaikki tilamme alueen muiden toimijoiden kanssa (HPS, Gnistan, NMKY jne). Vuoroissa tapahtuu usein meistä riippumattomia muutoksia, jotka ovat aina joillekin mieluisia ja joillekin ehkä pettymyksiäkin. Seuraavalla kaudella tunnit voivat osua paremmin juuri sinun aikatauluusi, tällä kaudella jonkun toisen.

Miksi lempiohjaajani ei enää ohjaa?

PNV:lla on motivoituneet, sitoutuneet ja ammattitaitoiset ohjaajat. Ohjaajien käytettävyys saattaa vaihdella elämäntilanteiden mukaan. Seuraan on tullut myös uusia innostavia ohjaajia, joten mene rohkeasti tutustumaan heidän tunteihinsa!

Miksi mm. kahvakuulatunteja on vähennetty?

Lukujärjestystä suunniteltiin ja kehiteltiin PNV:n aikuisliikunnan työryhmässä palautteiden ja jäsentyytyväisyyskyselyn perusteella. Seuraan kaivattiin uusia tunteja, ja lukujärjestykseen mahtuu vain rajallinen määrä tunteja. Kun otetaan mukaan uusia jumppia, osa vanhoista jää tauolle. Tämän vuoden uutuuksia ovat Iskät iskuun -kurssi ja juoksukoulutunnit.

Miksi samannimiset tunnit ovat erilaisia?

Meillä on jokaiselle tuntityypille tuntiraami, jota ohjaaja noudattaa tuntia suunnitellessaan. Ohjaajat valitsevat kappaleet ja suunnittelevat koreografiat itse, ja ohjaajien erilaiset taustat näkyvät ja saavatkin näkyä tunnin toteutuksessa. Meistä se on rikkautta!

Mihin jumppamaksut menevät?

Jumppamaksuilla katetaan ohjaajan palkka ja sen sivukulut, koulutukset sekä salivuorojen vuokrat.  Tänä syksynä tehtiin merkittävä investointi äänentoistolaitteisiin, jotta jumppaajien liikuntakokemus entisestään paranee.  Toimistossamme kokopäiväinen toimistosihteeri huolehtii varauksista ja monesta muusta käytännön asiasta. Jos jumppaat kultakortilla viisi tuntia viikossa, on yhden tunnin hinta 1,67 €.

Mitä seuran hallitus tekee?

Seuramme toimintaa johtaa hallitus ja useita työryhmiä, jotka kaikki toimivat ilman palkkioita. Hallitus ja työryhmät suunnittelevat koko lähes 1 500 jäsenen liikuntatoiminnan kokonaisuuden, järjestää vuoden aikana lukuisia tapahtumia, kehittää toimintaa ja viestii jäsenistölle mm. näiden vapaaehtoisvoimin ylläpidettävien nettisivujen ja seuran some-kanavien kautta. Hallitus saa jumpata ilmaiseksi ja työryhmien jäsenet pienellä alennuksella. Kaikki maksavat jäsenmaksun. Lisäksi erilaisissa tapahtumissa työt hoituvat talkoohengessä.

Haluan jättää palautetta? Miten se tapahtuu?

Jäsenpalautetta, toiveita ja kysymyksiä voi kertoa ohjaajalle heti tunnin jälkeen tai lähettää viestiä palautelomakkeella.

Palautteet ovat seuralle erittäin tärkeitä, jotta voimme kehittää toimintaamme jatkossakin. Jos haluat itse mukaan kehittämään aikuisliikunnan tarjontaa, ota rohkeasti yhteyttä aikuisliikuntatyöryhmän vetäjään Eeva Särkilahteen eeva.sarkilahti@outlook.com