Tanssikuvaukset

Nykytanssi/Improvisaatio

Nykytanssi antaa mahdollisuuden vapaan ja kokonaisvaltaisen liikkeen tulkintaan. Tunnilla tärkeässä roolissa on oman liikkeen tuottaminen erilaisten improvisaatio harjoitteiden kautta, kuten myös tilan ja toisten tanssijoiden tulkitseminen.

Tällä tunnilla harjoitetaan erilaisia liikelaatuja yhdistelemällä sulavien ja virtaavien sekä dynaamisten ja raskaiden liikkeitä lattian poikki sekä lyhyinä keskilattia sarjoina. Tavoitteena on myös lattiatekniikan sekä akrobatian kautta kehonhallintaan tutustuminen.

Voin tanssia juuri sellaisena kuin olen!

Show

Showtanssi on monipuolinen tanssityyli. Se saa vaikutteita jazzista, modernista ja hiphopista sekä musiikkivideoista.

Tunnin sisältöön vaikuttaa suuresti opettajan oma persoonallinen tyyli. Showtunnit perustuvat alku- ja lopputanssiin, joiden välillä tehdään kehonhallintaa, voimaa ja kasvatetaan yleiskuntoa tekniikkaa unohtamatta. Tunnilla tanssitaan ja tehdään monipuolisia harjoitteita lattian poikki.

Disko&Show

Disko&Showtunnilla yhdistellään molempien lajien parhaita puolia. Diskossa tyypillistä on nopeat vahvat liikkeet sekä näyttävät hypyt. Showtanssi sisältää monia tapoja liikkua, sen takia shown ja diskon yhdistäminen luonnistuu hyvin.

Tunnilla kohotetaan peruskuntoa, sillä disko on fyysisesti erittäin rankka laji, ja harjoitellaan lajille ominaisia hyppyjä ja liikkeitä. Tunti aloitetaan perusteellisella lämmittelyllä, lihaskunnolla ja venyttelyllä. Lattian poikki harjoitellaan monipuolisesti hyppyjä. Tunnin lopuksi tehdään tanssisarjaa, jota toistetaan muutaman viikon ajan.

Baletti

Balettitunneilla työstämme perustekniikkaa, kuten pliéitä, tenduita ja tanssijan olemusta. Keskilattialla harjoitellaan pikkuhyppyjä ja lattian poikki erilaisia pirouetteja sekä askelluksia. Tanssijoiden kehittyessä alamme työstämään keskilattia sarjoja eli adagioita.

Tunnilla panostetaan siihen, että jokainen oppisi baletin perussäännöt ja tekniikan, sekä uskomaan itseensä ja säteilemään. Mukaan tarvitsee ainoastaan sukat tai balettitossut, ihonmyötäiset vaatteet ja avoimen mielen!

Tanssillinen akrobatia

Vauhdikkaalla tunnilla harjoitellaan helpohkoja temppuja, joihin lisää haastetta kertyy ylä- ja keskivartalon voiman kehittyessä. Tunnilla harjoitellaan myös lyhyitä tanssilllisia akrobatiasarjoja.

Hip Hop

Hip Hop tunnilla tutustutaan Hip Hopin perussteppeihin ja tekniikkaan.

Hauska ja vauhdikas tunti koostuu lämmittely-, lihaskunto-, lattian poikki/tanssisarja- ja venyttelyosuuksista. Musiikkina tunneilla soi mm. Hip Hop, R&B, Rap ja Rhythm & Blues.

Street

Street tunneilla pääpaino on Hip Hopissa vaikka itse Street kattaa laajan tanssilajikirjon mm. House, Popping, Breaking ja Locking. Hip Hopissa käydään läpi old school -steppejä, isolaatio-harjoituksia, dynamiikkaa ja musikaalisuutta.

Kaikkea tätä harjoitellaan harjoitusten kautta joko lattian poikki tai loppusarjassa. Street-tunneilla soi Hip Hop, Rap ja R&B. Kengät (vaaleapohjaiset sisäkäyttöön tarkoitetut kengät) ja rennot vaatteet kuuluvat Street-tunnille!

Street sopii erinomaisesti pojille ja tytöille!

Locking

Locking on Funk-musiikkiin 1970 -luvulla syntynyt hauska, energinen ja hullunkurinen funkytanssi. Tanssille ominaista on liikkeiden lukitseminen ja niiden vieminen liioiteltuihin asentoihin, nopeat käsiliikkeet, rennot askeleet, joissa on groove on koko kehossa.

Locking-tunnilla harjoitellaan Lockingin perusliikkeitä ja tutustutaan sen saloihin. Tunti koostuu lämmittely, seuraa johtajaa-, lihaskunto-, lattian poikki-, pieni tanssisarja- ja venyttelyosuuksista. Jos haluat pitää hauskaa ja ennen kaikkea olla Funky, niin tämä tunti on sinulle!

Tekniikkatunti

Tekniikkatunnilla keskitytään hyppyihin ja piruetteihin. Tunnilla käydään läpi uusi asioita ja harjoitellaan uusia hyppyjä ja piruetteja.

Jumps & Turns

Poikien katutanssiryhmä

Katutanssitunti on vain pojille. Tunnilla tutustutaan katutanssin eri lajejen mm. Street-, Hip Hop ja Locking alkeisiin. Tanssitaitojen lisäksi tunnilla opitaan ilmaisua ja nautitaan musiikista. Tanssi tukee muita urheiluharrastuksia kehittämällä lihaskuntoa ja ketteryyttä.