EtusivuAjankohtaistaUutisetUutinenPakilan Voimistelijat ja Tapiolan Voimistelijat perustavat yhteisjoukkueen junioreiden SM-sarjaan

Uutinen

Pakilan Voimistelijat ja Tapiolan Voimistelijat aloittavat seurayhteistyön muodostamalla yhteisen joukkueen, joka kilpailee joukkuevoimistelussa junioreiden SM-sarjassa. Tavoitteena on ikäsarjan Suomen huippu, ja edustuspaikka joukkuevoimistelun EM- ja MM-kisoissa.

Team Tapiola Gloria -niminen joukkue harjoittelee sekä Espoossa että Helsingissä, ja käynnistää yhteisen toiminnan viipymättä.

– Tavoitteenamme on pitkäjänteinen yhteistyö. Ensimmäinen tähtäin on jo toukokuun EM-kisoissa ja kesäkuun MM-kisoissa. Huippujoukkueiden yleinen seurayhteistyömalli on osoittautunut menestyksekkääksi, sillä yksittäisen seuran resursseilla terävimmän huipun saavuttaminen on haastavaa. Haluamme antaa nuorille voimistelijoille mahdollisuuden tavoitella lajin huippua. Yhteistyöstä sopiminen sujui mutkattomasti, sillä molempien seurojen valmennuksen lähtökohtia ovat vastuullisuus ja voimistelijalähtöisyys, toteavat Pakilan Voimistelijoiden puheenjohtaja Päivi Lehtovirta ja Tapiolan Voimistelijoiden puheenjohtaja Salla Tuomisalo

Uuden joukkueen vastuuvalmentajana toimii Katri Kukkola (TapVo). Muut valmentajat ovat Tuulikki Muurman (PNV), Iida Vilhunen (TapVo) ja Maija Lilja (TapVo). Balettivalmentajana toimii Aliisa Seppänen (PNV) ja fysiikkavalmentajana Sergio Navadijo. Koreografi on Riikka Penttilä.

Päivi Lehtovirta, puheenjohtaja Pakilan Voimistelijat PNV ry, puh. 050 517 1942

Salla Tuomisalo, puheenjohtaja Tapiolan Voimistelijat ry, puh. 040 721 6095