EtusivuPNVUsein kysyttyä

Kysymyksiä ja vastauksia aikuisten liikunnasta

Haluan aloittaa jumpat Pakilan Voimistelijoissa, kuinka toimin?

Tervetuloa jumppaamaan iloiseen joukkoomme! Voit tulla kokeilemaan jumppaa kerran maksutta – kerro ohjaajalle, että olet ensimmäistä kertaa ryhmäliikuntaa kokeilemassa.

Jumppamaksu maksetaan myClub-ilmoittautumisjärjestelmässä, johon pääset täältä: rekisteröidy ja ilmoittaudu.Valitse korttivaihtoehto: Anytime-kortti, Anytime päivä-kortti, 10-kortti. Lisää tietoa löydät maksuista.

Voit tulla mukaan milloin vain ja mille tunnille tahansa ostamasi kortin mukaisesti. Löydät lukujärjestyksemme nettisivuilta. Sieltä löydät aikataulujen lisäksi tietoa seuran toiminnasta, maksuista ja jumppapaikoista.

Pitääkö tunnille varata paikka?

Maksamalla jumppakortin saat käydä kaikilla perusjumppatunneille (pl. jooga ja pilates) vapaasti.

Jooga- ja pilatestunneille sen sijaan ilmoittaudutaan erikseen sille viikkotunnille, jolla haluaa käydä. Tämä ilmoittautuminen varaa sinulle paikan kyseiseltä tunnilta.

Mitä jumppatunneille pitää ottaa mukaan?

Ota mukaan puhelimesi ja siellä MyClub-sovellus, joka näyttää mille tunnille olet oikeutettu.

Tunneille on hyvä ottaa mukaan oma jumppamatto tai muu alusta, sisäliikuntajalkineet, hikipyyhe ja vesipullo. Gymstick-tunnilla käytetään omaa gymstickiä, mutta niitä on jonkin verran lainattavissa koululla.

Voiko kouluilla käydä suihkussa jumpan jälkeen?

Koulun suihkuja saa käyttää, mutta kouluilta on poistuttava 15 min illan viimeisen tunnin jälkeen.

Mistä mihin lukujärjestys on voimassa?

Syyskausi alkaa elo-syyskuun taitteessa ja kestää joulukuun ensimmäiselle tai toiselle viikolle. Syyskauden päättymisajankohta on koulukohtainen, ja siitä tulee tietoa nettisivuille, kun ajankohta lähestyy. Myös ohjaajat tiedottavat jumppien päättymisestä.

Kevätkausi alkaa ensimmäisenä arkipäivänä loppiaisen jälkeen ja kestää toukokuun alkupuolelle. Kevätkausi päättyy eri kouluilla hiukan eri aikaan, ja siitä tiedotetaan kuten syyskaudellakin.

Miksi jumppavuoroissa on poikkeuksia?

Toimimme pääasiassa koulujen tiloissa ja noudatamme koulujen toiminta-aikoja. Näin ollen jumppia ei ole sellaisina pyhäpäivinä, jolloin koulut ovat kiinni. Koulut saavat itse määritellä iltakäytön päättymisajankohdan syys- ja kevätlukukaudella, ja siksi ne voivat vaihdella kouluittain. Lisäksi kouluilla on etuoikeus salien käyttöön omien tapahtumien vuoksi, jolloin peruutuksia saattaa tulla lyhyellä varoitusajalla meistä riippumatta.

Julkaisemme nettisivujemme uutisissa ajankohtaiset peruutukset ja muutokset. Muutoksista ilmoitetaan myös seuran Facebook-sivuilla. Nettisivuja seuraamalla ja Facebook-ryhmään liittymällä pysyt ajan tasalla muutoksista, peruutuksista ja uusista tapahtumista.

Mitä jumppaaminen seurassa maksaa?

Seuran jäsenmaksu on 30 euroa / vuosi. Sen lisäksi lunastetaan joku aikuisten liikunnan korteistamme, ilmoittaudutaan jooga/pilates tunnille tai ilmoittaudutaan lasten ja nuorten harrastetunnille.

Miksi lempituntini ei ole samaan aikaan kuin ennen, tai miksi sitä ei enää ole?

Lukujärjestykset rakennetaan asiakaspalautteiden, kävijämäärien sekä ohjaajien käytettävyyden mukaan sekä sen mukaan, miten seura saa koulujen tiloja käyttöönsä. Me jaamme kaikki tilamme alueen muiden toimijoiden kanssa (HPS, Gnistan, NMKY jne). Vuoroissa tapahtuu usein meistä riippumattomia muutoksia, jotka ovat aina joillekin mieluisia ja joillekin ehkä pettymyksiäkin. Seuraavalla kaudella tunnit voivat osua paremmin juuri sinun aikatauluusi, tällä kaudella jonkun toisen.

Miksi lempiohjaajani ei enää ohjaa?

PNV:lla on motivoituneet, sitoutuneet ja ammattitaitoiset ohjaajat. Ohjaajien käytettävyys saattaa vaihdella elämäntilanteiden mukaan. Seuraan on tullut myös uusia innostavia ohjaajia, joten mene rohkeasti tutustumaan heidän tunteihinsa!

Miksi samannimiset tunnit ovat erilaisia?

Meillä on jokaiselle tuntityypille tuntiraami, jota ohjaaja noudattaa tuntia suunnitellessaan. Ohjaajat valitsevat kappaleet ja suunnittelevat koreografiat itse, ja ohjaajien erilaiset taustat näkyvät ja saavatkin näkyä tunnin toteutuksessa. Meistä se on rikkautta!

Mihin jumppamaksut menevät?

Jumppamaksuilla katetaan ohjaajan palkka ja sen sivukulut, koulutukset sekä salivuorojen vuokrat.  Olemme tehneet mm. investointeja äänentoistolaitteisiin, jotta jumppaajien liikuntakokemus olisi entisestä parempi.

Mitä seuran hallitus tekee?

Seuramme toimintaa johtaa hallitus ja useita työryhmiä, jotka kaikki toimivat ilman palkkioita. Hallitus ja työryhmät suunnittelevat koko noin 1 000 jäsenen liikuntatoiminnan kokonaisuuden, järjestää vuoden aikana lukuisia tapahtumia, kehittää toimintaa ja viestii jäsenistölle mm. näiden vapaaehtoisvoimin ylläpidettävien nettisivujen ja seuran some-kanavien kautta. Hallitus saa jumpata ilmaiseksi ja työryhmien jäsenet pienellä alennuksella. Kaikki maksavat jäsenmaksun. Lisäksi erilaisissa tapahtumissa työt hoituvat talkoohengessä.

Haluan jättää palautetta? Miten se tapahtuu?

Jäsenpalautetta, toiveita ja kysymyksiä voi kertoa ohjaajalle heti tunnin jälkeen tai lähettää viestiä palautelomakkeella.

Palautteet ovat seuralle erittäin tärkeitä, jotta voimme kehittää toimintaamme jatkossakin. Jos haluat itse mukaan kehittämään aikuisliikunnan tarjontaa, ota rohkeasti yhteyttä seuramme toiminnanjohtajaan Sanna Mäkelään (sanna.makela@pnv.fi)!