EtusivuAjankohtaistaUutisetUutinenTärkeä jäsentiedote: Muutoksia koulujen kulunvalvontaan

Tärkeä jäsentiedote: Muutoksia koulujen kulunvalvontaan

Uutinen

Helsingin kaupunki on muuttanut koulujen iltakäytön käytäntöjä. Iltavahtimestarit poistuvat useimmilta kouluilta, ja liikuntaseuran ohjaajat vastaavat tammikuusta alkaen koulujen ovien avaamisesta vuoron käynnistyessä, sekä ovien lukitsemisesta vuoron päätyttyä.

Koska kulunvalvonnan piiriin kuuluvilla kouluilla ei jatkossa ole iltaisin päivystävää vahtimestaria tai kouluisäntää, ovat seuraavien PNV:n käyttämien koulujen ovet jatkossa liikuntatuntien aikana lukittu:

• Itä-Pakilan toimipiste (Metsolan ala-aste)
  • Paloheinän ala-aste (sisäänkäynti leikkipuisto Soihdun puoleiselta ovelta)
  • Pakilan ala-aste
  • Veräjälaakson toimipiste (Oulunkylän ala-aste) ja
  • Yhtenäiskoulu (joukkuevoimistelijat).

Saavuthan ajoissa tunnille, sillä tunnin käynnistyttyä  näiden koulujen ovet ovat jatkossa lukossa.

Ovet avautuvat ohjaajan saapuessa noin kymmenen minuuttia ennen tunnin alkua.

Tiedotamme välittömästi mahdollisista muista käytännöistä tai muutoksista joita tämä uusi järjestely aiheuttaa. Toivomme ymmärrystänne niissä aikatauluiltaan tiukoissa tilanteissa, joissa ohjaaja vastaa useamman peräkkäisen tunnin ohjaamisesta, sillä tuntien välillä ohjaajat käyvät jatkossa ovella päästämässä seuraavan tunnin liikkujat tai lapsiaan noutavat vanhemmat sisälle.

Toivomme, että mahdolliset odotusajat ovilla jäävät lyhyiksi, ja saisimme jatkossa asentaa myös ovikellot koulujen oville sujuvoittamaan kulkua. Toistaiseksi kaupunki ei ole myöntänyt lupaa ovikellojen asentamiseen.

Aikuisliikkujat, huomioittehan myös nämä muutokset ja uutuudet aikatauluissa.