Joukkuevoimistelun valmennusjärjestelmä

• Sanna Peltola
  • Henni Aro
  • Tuulikki Muurman

Lisäksi salilla valmennustyössä seurassamme on iso joukko tuntivalmentajia, apuvalmentajia sekä isosiskovalmentajia. Valmentajien tukena joukkueissa vapaaehtoistyötä tekevät joukkueenjohtajat ja rahurit, hoitaen mm. joukkueen yhteisiä hankintoja, talousasioita, kuljetuksia ja viestintää muiden vanhempien suuntaan.

Tutustu valmentajiimme!

Virve Arjanne

Päävalmentaja, yli 14-vuotiaiden SM-sarjan ikäkausivastaava

Kasvattiseura: Pakilan Voimistelijat (muissa voimistelulajeissa myös muita seuroja)

Oma voimistelu- ja valmennustausta: Olen harrastanut lapsena ja nuorena aika lailla kaikkia mahdollisia voimistelulajeja, joita on ollut silloin mahdollista harrastaa. Harrastin mm. pitkään telinevoimistelua.

Valmentaja- ja tuomarikoulutus: Valmennuksen erikoisammattitutkinto, 1. luokan tuomari, lisäksi rytmisen voimistelun startti1-tuomari.

Ammatti, muu koulutus: Opiskellut teoreettista filosofiaa ja musiikkitiedettä Helsingin yliopistolla.

Valmennettavat joukkueet: Toimin Gloria Vegan ja Dionen vastuuvalmentajana, lisäksi olen mukana Amadeuksen ja Tapiola Gloria Elisen valmennustiimeissä.

Parasta valmentamisessa: Tehdä päivittäin työtä innostuneiden ja lahjakkaiden lasten ja nuorten kanssa esteettisen ja ilmaisullisen urheilulajin parissa, jonka kautta pystymme toteuttamaan itseämme monipuolisesti.

Oma tavoite tai unelma valmentamisessa: Luoda seura, jossa lapsi ja nuori voi tavoitella unelmiaan ja vaikka kuuta taivaalta joukkuevoimistelun parissa – kuitenkin lämpimässä ja välittävässä ilmapiirissä. Tehdä PNV:stä hyvä paikka kasvaa, onnistua ja epäonnistua. Toivoisin että voimistelijamme oppisivat ilmaisemaan itseään voimistelun avulla ja oman joukkueen turvallisessa ilmapiirissä aina vain syvällisemmin, hienovaraisemmin ja täydemmin.

Jotain mitä emme tiedä sinusta: Ennen kuin sukelsin kokonaan voimistelumaailmaan, soitin vuosikausia pianoa yhtä lailla täysillä. Olen liikkunut koko elämäni klassisen musiikin maailmassa enkä juuri kuuntele kevyempää musiikkia, joten kun voimistelijat aina välillä kysyvät minulta suosikkibändiä tai -laulajaa, en osaa vastata mitään uudempaa kuin Queen 😊

Sanna Peltola

Nuorisovalmennuspäällikkö, Pretiimin ikäkausivastaava ja Stara-ikäluokan vastuuvalmentaja

Kasvattiseura: Pakilan Voimistelijat

Oma voimistelu- ja valmennustausta: Aloitin voimistelun 3 -vuotiaana satujumpassa Pakilan Voimistelijoissa ja jäin heti koukkuun voimisteluun. Teini-ikäisenä myös apuvalmensin PNV:ssä mm. tulevaa Escada -joukkuetta valmentajana yhä toimivan Sirpa Lahervon kanssa ja Tiamat -joukkuetta nykyisen päävalmentajamme Virven kanssa.

Sitten elämä heitti Seinäjoelle, mutta touhu voimistelun parissa ei loppunut. Valmensin Seinäjoen Voimistelijoissa 7,5 vuotta ja kun Fuchsian tytöt kasvoivat riittävän vanhoiksi, pääsin taas voimistelemaankin. Onneksi naisten sarjassa ei ole yläikärajaa!

Sattumalta päädyin muutaman PNV:n silloisen valmentajan kanssa samalle lajitutkinnon kurssille ja he houkuttelivat minut takaisin Helsinkiin sillä vivulla, että voisin vain valmentaa työkseni, eikä muista töistä (olin opiskellut fyssariksi ja tein myös fyssarin töitä) olisi haittaa tälle. Niinpä palasin Pohjanmaan vuosien jälkeen kotikaupunkiini ja kotiseuraani. Pian olin täystyöllistetty ja sain PNV:stä kokopäiväisen pestin: ensin valmentajana ja sitten nuorisovalmennuspäällikkönä.

Valmentaja- ja tuomarikoulutus: Ammattivalmentaja, 3. luokan tuomari

Ammatti, muu koulutus: Valmentajan ammattitutkinto, fysioterapeutti amk

Valmennettavat joukkueet: Vastaan Pretiimin kokonaisuudesta valmennustiimissä ja Vega Lila sekä Xena Pink -joukkueista. Olen mukana myös Gloria Xenan valmennuksessa. Lisäksi ohjaan lasten harrastevoimistelun joukkuevoimisteluryhmiä ja 7-8-vuotiaiden stararyhmää, vastaan Easysport-toiminnasta sekä ohjaan useaa seurassamme järjestettävää kurssia.

Parasta valmentamisessa: Lasten liikunnan riemu ja kehittyminen lajissa, joka on minulle rakas.

Oma tavoite tai unelma valmentamisessa: Unelmani liittyvät seuran kehittymiseen. Työni päämääränä on se, että seuramme olisi entistä valovoimaisempi, tunnetumpi ja arvostetumpi.

Mitä muuta voimistelun ohella: Olen kahden iloisen ja eläväisen neitokaisen äiti ja vapaa-aika kuluukin perheen kanssa touhutessa, usein tosin myös jumppasalilla.

Henni Aro

Valmennuskoordinaattori, 10-12-vuotiaiden ikäkausivastaava

Kasvattiseura: Seinäjoen Voimistelijat

Oma voimistelu- ja valmennustausta: Aloitin voimistelun 7-vuotiaana Seinäjoen Voimistelijoissa ja oma voimistelu-urani jatkui aina hieman yli parikymppiseksi asti. Kaupunki vaihtui välillä Jyväskylään ja laji kilpa-aerobiciin. Valmentamisen aloitin Seinäjoella ollessani vasta 14-vuotias. Ensin toimin apuohjaajana lasten ryhmissä, sen jälkeen apuvalmentajana 8-10-vuotiaiden joukkueessa ja siitä siirryin edelleen valmentajaksi ja vastuuvalmentajaksi.

Opintojen myötä muutin Jyväskylään, jossa toimin valmentajana Jyväskylän Naisvoimistelijoissa. Opintojen jälkeen muutimme takaisin Seinäjoelle, jossa sain myös ensimmäisen päätoimisen paikkani Seinäjoen Voimistelijoissa.

Pakilaan päädyin, kun huomasin mielenkiintoisen työpaikkailmoituksen ja rohkaistuin hakemaan valmennuskoordinaattorin paikkaa. Ja tässä sitä nyt ollaan!

Valmentaja- ja tuomarikoulutus: Voimisteluliiton valmentajan lajitutkinto, 1. luokan tuomari

Ammatti, muu koulutus: Liikuntatieteiden kandidaatti, pääaineena valmennus- ja testausoppi. Pitkällisen pohdinnan jälkeen olen taas osittain opintojen parissa, suorittamassa liikuntatieteiden maisterin tutkintoa

Valmennettavat joukkueet: Vastaan Vega Rosa, Amadeus ja Vidal -joukkueista. Mukana olen Gloria Vegan, Luna Blancan sekä Amadan valmennuksessa. Käyn myös kerran viikossa Vantaan Voimisteluseurassa valmentamassa kilpa-aerobicin SM-ryhmää.

Parasta valmentamisessa: Ehdottomasti arki salilla urheilijoiden kanssa! Arki kaikessa ihanuudessaan, tylsydessään, mahtavuudessaan ja kamaluudessaan. Pienet ja isot onnistumiset, urheilijoiden kasvu ja kehitys kaikilla osa-alueilla. Arki salilla on myös monipuolista ja vaihtelevaa, mikä pitää mielenkiintoa yllä.

Oma tavoite tai unelma valmentamisessa: Tavoitteeni valmentamisessa on kasvattaa terveitä ja tasapainoisia voimistelijoita, joilla on mahdollisuus tavoitella omia unelmiaan niin pitkälle kuin suinkin haluavat. Sitten kun näen omia voimistelijoita tekemässä sitä mistä he nauttivat ja näen että he ovat saavuttaneet sen mistä ovat unelmoineet, silloin myös omat tavoitteeni on täytetty.

Mitä emme tiedä sinusta: Pelkään kuollakseni hämähäkkejä! Kotoamme löytyy useampi SUPER Raid-pullo ja kesäisin en liiku mihinkään ilman Raid-pulloa. Vähintään yksi pullo löytyy aina myös autosta.

Tuulikki Muurman

Yli 14-vuotiaiden kilpasarjan ikäkausivastaava

Oma voimistelu- ja valmennustausta: Ennen joukkuevoimistelun aloittamista kahlasin läpi (tietysti silloisissa Pakilan Naisvoimistelijoissa) satubaletin ja temppukoulun. Joukkuevoimistelun aloitin 7-vuotiaana nykyisen päävalmentajamme Virven ryhmässä.

Ehdin voimistelu-urallani voimistella useissa joukkueissa, mm. Yksisarviset, Apolloniat, Safiria, Safir ja lopulta Gloria. Parhaimmat saavutukseni voimistelun parissa ovat olleet Gloriassa junioreiden MM-kisaedustuspaikka vuonna 2011 ja SM-kulta 16-18-vuotiaiden sarjassa 2012. Kilpailu-urani päätin SM-puolella 2014. Tein vielä lyhyen ja ytimekkään paluun voimisteluun keväällä 2017 Massimossa.

Valmentamisen aloitin apuvalmentajana vuonna 2013. Lopetettuani kilpailemisen valmentamisesta on tullut suuri osa elämääni. Joukkueet ovat vaihdelleet vuosien varrella, mutta pisimpään olen valmentanut seuramme joukkueita Astra Fenixiä ja Gloria Astraa, joiden kanssa yhteinen taival alkoi vuonna 2014.

Valmentaja- ja tuomarikoulutus: Voimisteluliiton valmentajan II-tason koulutus, 3. luokan tuomari

Ammatti, muu koulutus: Farmaseutti, ja opiskelen parhaillaan maisterin tutkintoa.

Valmennettavat joukkueet: Toimin vastuuvalmentajana Gloria Pretiimi ja Astra Fenix -joukkueissa.

Parasta valmentamisessa: Yhdessä tekeminen sekä voimistelijoiden onnistumisen ilo ja valaistumisen hetket!

Oma tavoite tai unelma valmentamisessa: Kehittää itseäni valmentajana jatkuvasti. Haluan myös antaa voimistelijoille eväitä oman voimistelu-uran luomiseen ja itsensä kehittämiseen.

Mitä muuta voimistelun ohella: Kotoani löytyy kaksi ihanaa maatiaiskissaa, Milo ja Pollo.

Jaana Hillebrandt

Kilpatiimin ikäkausivastaava

Kasvattiseura: Keravan Voimistelijat

Oma voimistelu- ja valmennustausta: Aloitin voimistelun Keravan Naisvoimistelijoissa, nykyisessä Keravan Voimistelijoissa jo lapsena ja kilpailin niin SM-sarjatasolla kuin kilpasarjassakin. 2013 voitimme Dodot-joukkueella 14-16-vuotiaiden kilpasarjan mestaruuden. Tämän jälkeen siirryin nykyisen valmentajakollegani Virpin pyytämänä Pakilan Voimistelijoihin ja Gloriaan, jossa voimistelin vuoden 2015 loppuun asti.

Valmennuksen aloitin 2016 vuoden alussa ja ensimmäisen oman vastuujoukkueeni Astra Stellan sain heti syksyllä. Olen valmentanut monia PNV:n joukkueita niin kilpasarjassa kuin SM-sarjatasollakin. Esiinnyn yhä itse Massimo-joukkueessa, jonka mukana olen päässyt esiintymismatkoille aina Japaniin asti.

Valmentaja- ja tuomarikoulutus: Voimisteluliiton II-tason koulutus, 2. luokan tuomari.

Ammatti, muu koulutus: Opiskelen tällä hetkellä kasvatustieteitä Helsingin yliopistolla ja tarkoitukseni on valmistua muutaman vuoden kuluttua.

Valmennettavat joukkueet: Toimin vastuuvalmentajana Gloria Pretiimissä sekä Alphassa.

Parasta valmentamisessa: Yhteisen tavoitteen eteen työskentely, onnistumisen riemu sekä voimistelijoiden kanssa koettu yhteishenki. Valmennan myös yhdessä hyvien ystävieni kanssa, joihin olen tutustunut valmentamisen kautta.

Oma tavoite tai unelma valmentamisessa: Saada nähdä omien voimistelijoiden kehittyminen ja kasvaminen nuorista tytöistä aina aikuisikään saakka. Omien voimistelijoiden kanssa olisi ihana saada myös joskus valmentaa, kuten olen saanut tehdä omien valmentajieni kanssa. Tavoitteena minulla on myös kasvattaa voimistelijoista vahvoja nuoria urheilijoita, joilla on hyvät psyykkiset valmiudet elämään.

Jotain yllättävää sinussa: Asun yhä onnellisesti Keravalla 😊

Essi Hannuksela

8-10 vuotiaiden ikäkausivastaava

Kasvattiseura: Seinäjoen Voimistelijat

Oma voimistelu- ja valmennustausta: Aloitin voimistelun Seinäjoella jumppakoulusta, josta etenin valmennusjoukkueeseen ja sitä kautta kilpailemaan. Voimistelun ohella harrastin 14-vuotiaaksi asti myös jalkapalloa. Lopetin joukkuevoimistelun 17-vuotiaana pitkän pohdinnan jälkeen ja siirryin tanssin pariin. Tanssiurani veikin myöhemmin ammattilaisuuteen asti.

Syksyllä 2014 aloitin valmennustyöt Pakilan Voimistelijoissa, missä olen valmentanut useita eri ikäisi voimistelijoita aina pienistä lapsista nuoriin edustuslinjan voimistelijoihin asti. Olen voimistellut myös itse PNV:ssa, ensin Massimo-joukkueessa ja nykyisin Massimo Juniorissa.

Valmentaja- ja tuomarikoulutus: Valmentajan I-tason koulutus, 2. luokan tuomari, lisäksi rytmisen voimistelun E-tuomari

Ammatti, muu koulutus: Ammattitanssijan tutkinto Tampereen konservatoriosta

Valmennettavat joukkueet: Toimin vastuuvalmentajana Gloria Xenassa ja Luna Violetissa ja lisäksi olen mukana valmennustiimissä Vega Rosassa sekä Maximessa. Valmennan myös rytmisen voimistelun kilpa- ja alkeisryhmiä sekä ProDance-linjan kilpailevaa tanssiryhmää Illuusiota.

Parasta valmentamisessa: Olla todistamassa voimistelijan ja tanssijan omia oivalluksia sekä innostuksen syttymistä lajiin! Myös valmennuksen luova puoli, eli koreografioiden ja pukujen suunnittelu sekä toteuttaminen, on minulle tärkeää.

Oma tavoite tai unelma valmentamisessa: Luoda yhteen hiileen puhaltava joukkue taustajoukkoineen, joiden kanssa pääsen toteuttamaan villeimmätkin koreografiaideat ja tukemaan kehittymistä. Yhtenä tärkeimpänä tavoitteenani on lisäksi antaa kaikille voimistelijoille ja tanssijoille hyvät eväät elämään myös voimistelun tai tanssiharrastuksen jälkeen.

Jotain mitä emme tiedä sinusta: Olen taiteilijasielu: tanssin lisäksi kirjoitan runoja, laulan, soitan kitaraa, piirtelen, filosofoin ja eläydyin elokuviinkin välillä turhan voimakkaasti. Tämän eläytymisen voi joskus huomata myös kisamaton reunalta 😊

Sonja Karlsson

Voimistelu-/ valmennustausta: Voimistelun olen aloittanut 5-vuotiaana Tapanilan Erällä, missä voimistelin pitkään sekä kilpa- että SM-sarjan joukkueissa, kunnes siirryin Pakilaan. Pakilassa olen voimistellut Gloriassa, Massimo Juniorissa sekä Massimossa. Apuvalmentajana olen aloittanut vuonna 2012, ja sen jälkeen on tullut valmennettua käytännössä kaiken ikäisiä aina 4-vuotiaista ylöspäin.

Valmentajakoulutus: Olen 3-tason tuomari, ja minulla on meneillään 1-tason valmennuskoulutus.

Valmennettavat joukkueeni: Gloria Vega

Kasvattiseura: Tapanilan Erä

Ammatti/koulutus: Opiskelen Helsingin yliopistossa kotimaista kirjallisuutta.

Parasta valmentamisessa: Se, kun pääsee näkemään voimistelijoiden kehityksen kaudesta toiseen, sekä onnistumisen ja kehittymisen heille tuoman ilon.

Sirpa Lahervo

Voimistelu-/valmennustausta: Oma kilpailu-ura 7-23 v ja nyt uudelleen aikuisjoukkue Sisters in Sync.

Valmentajakoulutus: lajivalmennustutkinto 2000, 3M-tason tuomari

Valmennettavat joukkueet: Vega Mint 10-12v, Amada 12-14v kilpasarja ja ”äitijoukkue” FTM sekä useampi lasten harrasteryhmä

Kasvattiseura: PNV 3-vuotiaasta lähtien.

Ammatti/koulutus: Valvontasihteeri Valtiolla

Parasta valmentamisessa: Se, että näkee joka ikisessä harjoituksessa uuden oppimista ja myös se, että vuosien saatossa näkee kun pienenä pirpanana omassa joukkueessa aloittaneet tytöt kisaa kansallisella tai jopa kansainvälisellä tasolla menestyen.

Elina Heinonen

Vastuuvalmentaja

Voimistelu-/valmennustausta: Oman voimistelu-urani olen aloittanut 4- vuotiaana Maunulan naisvoimistelijoissa. Pakilaan olen tullut 10 vuotiaana. Voimistelin PNV:ssä alkuun Safiria joukkueessa, jonka jälkeen viimeiset vuoteni olin mukana Escada kokoonpanossa. Olen valmentanut vuodesta -09 lähtien.

Valmentajakoulutus: Olen kurssia vaille valmis 1. Tason valmentaja ja 3 M Luokan tuomari.

Valmennettavat joukkueet: Astra Fenix ja useamman joukkueen fysiikkatreeni

Kasvattiseurani: Virallisesti ensimmäinen seurani on ollut MNV, mutta koen kasvattiseurani olevan Pakilan Voimistelijat.

Ammatti/koulutus: Työskentelen fysioterapeuttina Helsingin kaupungilla.

Parasta valmentamisessa: Rakastan valmentamisessa kehittää tyttöjen taitoja ja ominaisuuksia. Nähdä kuinka kovaa nämä mimmit tekevät töitä ja sen kehityksen mitä siitä seuraa. Huippua on tulla salille jossa on iloisia ja innokkaita voimistelijoita!

Elina Tamminen

Vastuuvalmentaja

Voimistelu-/valmennustausta: Oma voimistelutaustani on 6-24- vuotiaaksi erilaisissa joukkueissa. Ryhdyin 13- vuotiaana apuvalmentajaksi ja sen kautta valmentajaksi 16 vuotiaana. Valmentanut sekä lapsia, että nuoria Säkylän naisvoimistelijoissa ja Turun riennolla.

Valmentajakoulutus: Jumppakoulu -koulutus, lajitaidon peruskoulutus, koreografia kurssi, ARVI -koulutus

Valmennettavat joukkueet: Luna Violet

Kasvattiseura: Säkylän naisvoimistelijat, Turun Riento

Ammatti/koulutus: Tapahtumatuottaja

Parasta valmentamisessa: Oppimiselämysten luominen lapsille ja nuorille. Antaa kaikille uusia tavoitteita, taitoja sekä luoda yhteisöä, jossa on helppo kasvaa, oppia ja olla oma itsensä.

Emilia Peuronen

Valmentaja

Voimistelu-/valmennustausta: Pikkutytöstä kilpatanssin kautta edelleen voimistellen 🙂 Vuosien varrella on tullut valmennettua koko voimistelijan kaari jumppakoulusta naisten edustusjoukkueeseen.

Valmentajakoulutus: Lajitutkinto ja tuomaritaso on kv3

Valmennettavat joukkueet: Massimo junior

Kasvattiseura: Seinäjoen voimistelijat

Ammatti/koulutus: Koulutukseltani olen apuväliteknikko ja ammatiltani myyntiedustaja.

Parasta valmentamisessa: valmennettavat, vuorovaikutus, oman työn jälki ja hyvä joukkuehenki 🙂

Pauliina Lappalainen

Vastuuvalmentaja

Voimistelu-/valmennustausta: Aloitin  PNV:ssä 4-vuotiaana satujumpassa, jonka jälkeen vaihdoin yksinluistelin pariin. Luistelin 10-vuotiaaksi saakka, kunnes palasin taas PNV:hen joukkuevoimistelun merkeissä ja ehdin voimistelemaan SM-tasolla 7 vuoden ajan. Voimistelin koko voimistelu-urani PNVssä Aurora ja Alfeia joukkueissa. Valmentamiseni alkoi apuvalmennuksesta vuonna 2013. Valmennusurani aikana olen valmentanut sekä stara että kilpajoukkueita.

Valmentajakoulutus: Jumppakoulu -koulutukset 1-3 ja rytmisen voimistelun 3-tason tuomari.

Valmennettavat joukkueet: Olen vastuussa rytmisistä voimistelijoista luokissa 1-4.

Kasvattiseura: PNV

Ammatti/koulutus: Opiskelen kolmatta vuotta ammattikorkeakoulussa tieto- ja viestintätekniikan insinööriksi.

Parasta valmentamisessa: Nähdä kun tytöt tulevat mielellään treeneihin ja haluavat kehittyä eteenpäin. 🙂

Riikka Penttilä

Vastuuvalmentaja

Voimistelu-/valmennustausta: Harrastin Kemin Innossa joukkuevoimistelua 13 vuotta. Aloitin valmentamisen 15-vuotiaana Kemin Innossa. Siirryin Vantaan voimisteluseuraan kokopäiväiseksi valmentajaksi vuonna 2009. Perustin uuden voimisteluseuran (Attitude Sports) vuonna 2015 ja samana vuonna siirryin valmentamaan Gloria Junioria Pakilan Voimistelijoihin.

Valmentajakoulutus: Ammattivalmentajatutkinto, 1-luokan tuomari

Valmennettavat joukkueet: Naisten edustusjoukkue Gloria

Kasvattiseura: Kemin Into

Ammatti/koulutus: Tradenomitutkinto

Parasta valmentamisessa: Se loputon työ salilla, kun tehdään kaikki mahdollinen tavoitteisiin pääsemiseksi. Koreografioiden luominen ja ohjelman hiominen. Sellaisten joukkueiden valmentaminen, jolla on hyvä työmoraali sekä hyvä asenne harjoitteluun.

Sara Lehtomäki

Valmentaja

Voimistelu-/valmennustausta: Oma voimistelu-ura alkanut temppukoulusta ja siitä tanssilliseen voimisteluun kunnes vaihdoin joukkuevoimisteluun. Kymmenvuotiaana aloitin tanssin, joka on pysynyt mukana tähän saakka (lajeina irlantilainen tanssi, baletti ja jazz-tanssi). Valmentanut oon syksystä 2016 lähtien. Lasten harrastepuolen tunteja oon monipuolisesti pitänyt syksystä 2008 saakka. Lisäksi oon lasten ja nuorten työryhmässä mukana.

Valmentajakoulutus: Jumppakoulu, lajitaidon peruskoulutus, fyysinen valmentaminen ja suunnittelu ja seuranta työn alla. Tämän lisäksi useita ideapäiviä.

Valmennettavat joukkueet: Tällä hetkellä valmennan Amadaa (12-14v kilpasarja)

Kasvattiseura: Kannelmäen voimistelijat.

Ammatti/koulutus: Oon valmistunut vestonomiksi ja työskentelen Piruetilla.

Parasta valmentamisessa: Nähdä tyttöjen kehittyminen.

Siri Juvonen

Vastuuvalmentaja

Voimistelu- ja valmennustausta: Aloitin rytmisen voimistelun 6-vuotiaana Elisessä. 12-vuotiaana siirryin PNV:hen ja joukkuevoimistelun pariin. Voimistelin Alfeiassa kolme vuotta ja sen jälkeen Gloriassa vuoden, kunnes lopetin vuonna 2014. Vuoden tauon jälkeen kaipuu matolle kasvoi sen verran kovaksi että perustettiin vanhojen jumppakavereiden kanssa Massimo Jr jossa jatkoin uraani vielä parin vuoden verran.

Valmentamisen aloitin vuonna 2014. Siitä lähtien joukkueita ja ryhmiä on ollut useita. Pisimpään olen valmentanut Maximea, jonka kanssa aloitin vuonna 2016.

Valmentajakoulutus: 3 -luokan tuomari

Valmennettavat joukkueet: Maxime (vastuu), Alpha

Kasvattiseura: Elise

Ammatti/koulutus: Opiskelen ensimmäistä vuotta ympäristö- ja elintarviketaloutta Helsingin Yliopistossa.

Parasta valmentamisessa: Nähdä kun tytöt kehittyy, kokee onnistumisia ja nauttii lajista.

Liisa Merkkiniemi

Valmentaja

Voimistelu-/valmennustausta: Aloitin voimistelun Tapanilan Erällä 6-vuotiana, jossa olin useissa SM-sarjan joukkueissa. Vuonna 2013 siirryin Pakilan voimistelijoihin, kun Gloria junior joukkue perustettiin. Gloria juniorista siirryin Gloriaan vuonna 2015, jossa olin kesään 2017 asti. Siitä asti olen voimistellut kilpasarjassa Massimo Jr joukkueessa. Valmennuksen aloitin syksyllä 2017 Astra Fenixin, Gloria Astran ja Gloria Lunan kanssa.

Valmentaja koulutus: 3E-tason tuomari, voimisteluohjaajan stratti, jumppakoulu- ja lajitaitokoulutukset

Valmennettavat joukkueet: Astra Fenix ja Gloria Xena

Kasvattiseura: Tapanilan Erä

Ammatti/koulutus: Valmistuin ylioppilaaksi Pohjois-Haagan Yhteiskoulusta syksyllä 2018.

Parasta valmentamisessa: Nähdä, kuinka tytöt kehittyvät ja nauttivat lajista.

Elina Laurila

Valmentaja

Voimistelu-/valmennustausta: Olen voimistellut pienenä Mimosassa sitten Gloria jr:ssa ja nyt Massimo jr:ssa. Olen valmentanut Gloria Lunaa 2,5 vuotta.

Valmentajakoulutus:

Valmennettavat joukkueet: Gloria Luna

Kasvattiseura: PNV

Ammatti/koulutus: Ylioppilas

Parasta valmentamisessa: Nähdä tyttöjen kehittyvän. 🙂

Neea Löyttyniemi

Valmentaja

Voimistelu-/valmennustausta: Olen harrastanut joukkuevoimistelua kuusi vuotta. Viimeisimpänä OVO:ssa, mutta suurimmaksi osaksi PNV:ssä, jossa Mimosa-joukkueessa kauimmin. Olen valmentanut kolme ja puoli vuotta PNV:ssä, hyvin eri-ikäisiä ja -tasoisia joukkueita.

Valmentajakoulutus: Jumppakoulut, lajivalmennuksen ja fyysisen valmennuksen koulutukset ja voimistelijan polku -koulutus.

Valmennettavat joukkueet: Amadeus (12-14v kilpasarja)

Kasvattiseura: PNV

Ammatti/koulutus: Lukion viimeinen kevät menossa. (2017)

Parasta valmentamisessa: Kun näkee, että voimistelijat kehittyvät ja tekevät parhaansa.

Paula Nogelainen

Valmentaja

Voimistelu-/valmennustausta: Aloitin 2015 syksyllä apuvalmentajana ja tällä hetkellä valmennan 10-12 vuotiaiden Stella Lime joukkuetta. Oma voimistelutausta alkoi noin 3-vuotiaana baletista, jonka jälkeen aloitin rytmisen voimistelun. 7-vuotiaana aloitin joukkuevoimistelun Tapanilan Erällä, josta sitten siirryin Pakilan Voimistelijoihin.

Valmentajakoulutus: Voimisteluohjaajan startti

Valmennettavat joukkueet: Vega Mint ja Vega Lila

Kasvattiseura: Tapanilan erä, mutta kasvattavin ja opettavin oli minulle PNV.

Ammatti/koulutus: Opiskelen liiketaloutta ammattikorkeakoulussa markkinointiin suuntautuneena.

Parasta valmentamisessa: Se, kun näkee voimistelijoiden kehittyvän ja oppivan uusia asioita. Tykkään työskennellä lasten ja nuorten parissa ja on ihanaa nähdä heidän iloa ja innokkuutta!

Satu Ranta

Vastuuvalmentaja ja I-luokan tuomari

Voimistelu-/valmennustausta: Olen aloittanut joukkuevoimistelun kouluikäisenä pääkaupunkiseudulla, lukiossa asuin ja voimistelin Tampereella. MM-kilpailuihin olen osallistunut voimistelijana vuonna 2002 (TTNV) ja apuvalmentajana vuonna 2008 (Tapiolan Voimistelijat). Aloitin apuvalmentajana n. 15-vuotiaana ja olen valmentanut useammassa eri seurassa eri tasoisia joukkueita.

Valmentajakoulutus: Joukkuevoimistelun lajitutkinnon olen suorittanut vuonna 2009. Lisäksi olen kouluttautunut I-luokan tuomariksi 2009 ja tuomaroinut säännöllisesti.

Valmennettavat joukkueet: Tällä hetkellä saan ilokseni valmentaa nuorten ja taitavien naisten Massimo Jr -joukkuetta.

Kasvattiseura: Rekolan Raikas

Ammatti/koulutus: Ammatiltani olen fysioterapeutti, toimin työssäni monenlaisten asiakkaiden kanssa, erityisiä kiinnostuksen ja täydennyskoulutuksen kohteitani ovat äitiys- ja urheilufysioterapia. Olen myös physiopilatesohjaaja.

Parasta valmentamisessa: Tukea ja auttaa voimistelijoita eteenpäin omalla polullaan.

Aino Stirkkinen

Apuvalmentaja

Voimistelu-/valmennustausta: Voimistelin itse 2011-2017. Aloitin valmentamisen 2016.

Valmentajakoulutus:

Valmennettavat joukkueet: Stella Neon, Xena

Ammatti/koulutus: peruskoulu, Oulunkylän yhteiskoulu

Parasta valmentamisessa: Se, kun huomaa tyttöjen kehityksen.

Beatrice Enberg

Apuvalmentaja

Voimistelu-/valmennustausta: Olen harrastanut joukkuevoimistelua 10 vuotta Rekolan Raikkaissa ja Pakilan Voimistelijoissa. Olen harrastanut myös uintia ja jalkapalloa. Aloitin apuvalmentamisen elokuussa 2015, apuvalmentaen joukkuevoimistelua ja lasten jumppia.

Valmennettavat joukkueet: Stella Lime, Luna Viola, balettia, satutanssia, satubalettia ja joukkuevoimistelun harrasteryhmiä.

Kasvattiseura: Rekolan Raikas ja PNV.

Ammatti / koulutus: Koulutukseltani olen toisen vuoden lähihoitajaopiskelija.

Parasta valmentamisessa: Paras tunne valmentamisessa on se, kun näkee valmennettavien tyttöjen kehittyvän eteenpäin, tekevän parhaansa joka treeneissä, sekä ilo ja hiki kasvoilla, sekä myös heidän reippaus tunnilla. Ja se kun saa oman voimistelu-uran jälkeen olla mukana seuran toiminnassa. Valmennuksessa parasta on myös se, kun pääsee olemaan voimistelijoiden mukana heidän kehityksessään yksilönä ja joukkueena.

Inka Lindström

Apuvalmentaja

Voimistelu-/valmennustausta: Aloitin voimistelun 3-vuotiaana ja lopetin 14-vuotiaana, jonka jälkeen siirryin kilpa-aerobicin puolelle vuodeksi. Olen valmentanut PNV:ssä kolme vuotta.

Valmentajakoulutus: Jumppakoulukoulutukset sekä Stara-ikäisten ARVI-koulutus.

Valmennettavat joukkueet: Minimikrot, Mikrot, Luna Blanca ja rytmiset.

Kasvattiseura: Tapanilan Erä

Ammatti/opiskelu: Olen Helsingin medialukiossa. (2017)

Parasta valmentamisessa: Nähdä kuinka valmennettavat tytöt kehittyvät joukkueen mukana.

Senni Ruuttunen

Apuvalmentaja

Voimistelu-/valmennustausta: Aloitin ensin Sinililjoissa vuoden 2011 jouluna, eli ollessani yhdeksänvuotias. Myöhemmin joukkueen nimi vaihtui Liannaksi, ja siinä joukkueessa voimistelin useamman vuoden. Sen jälkeisiä joukkueitani ovat olleet 12-14 kilpasarjassa Lemona ja Maxime. Olen syksystä 2017 valmentanut Vega Rosaa kerran viikossa.

Valmentajakoulutus: ARVI-koulutus

Valmennettavat joukkueet: Vega Rosa

Kasvattiseura: Olen koko voimistelu-urani ollut PNV:llä.

Ammatti/koulutus: Olen Oulunkylän yhteiskoulussa yhdeksännellä luokalla, ja ensi vuonna luultavasti samaan kouluun lukioon. (2017)

Parasta valmentamisessa: Se, kun voi vielä oman voimistelu-uran jälkeen olla mukana seuran toiminnassa, ja se kun näkee tyttöjen kehittyvän ja olla mukana heidän omalla matkallaan voimistelussa.

Rytminen voimistelu

• Pauliina Lappalainen (3-taso)
  • Essi Hannuksela (Startti E-tuomarikortti)

Baletti