EtusivuLasten ja nuorten harrasteliikuntaSpecial Olympics Rytminen Voimistelu

Special Olympics Rytmisen voimistelun harjoitusryhmä – SudenkORennot aloittaa toimintansa keväällä 2024

MITÄ:

Erityisliikunnan harrastusryhmä Rytmisessä voimistelussa, joka tähtää tulevaisuudessa intensiivisempään harjoitteluun, leiritoimintaan ja kilpailemiseen Special Olympics urheilujärjestön alaisessa toiminnassa. Osallistuakseen Special Olympics -toimintaan urheilijalla ei tarvitse olla mitään virallista diagnoosia, vaan henkilöt, joilla on kehitysvamma, kognitiivinen viive tai kehitysvammalle läheinen kehitys- tai oppimishäiriö voivat osallistua Special Olympics -toimintaan.

Rytminen voimistelu on urheilulaji, joka yhdistää elementtejä baletista, voimistelusta ja välineen käsittelystä. Voimistelijat voivat kilpailla yksilönä tai ryhmissä (4–6 urheilijaa). Rytmisen voimistelun välineet ovat naru, vanne, pallo, keilat ja nauha. Kilpailuissa urheilijat jaetaan iän, sukupuolen ja kyvyn mukaan – antaen jokaiselle kohtuullisen mahdollisuuden voittaa. Kilpailuissa ei ole maailmanennätyksiä, sillä jokainen urheilija on arvokas ja jokaisen urheilijan tulee saada tunnustusta tasavertaisesti, riippumatta nopeimmasta tai hitaimmasta divisioonasta. Kaikille urheilijoille annetaan yhtäläiset mahdollisuudet osallistua, esiintyä ja olla tunnustettu parhaansa tekemisestä joukkuekavereiden, perheen, ystävien ja fanien silmissä.

MISSÄ JA MILLOIN:

Toivolan koulun liikuntasalissa, Mikkolankuja 3, 00680 Helsinki

Torstaisin 18.1. alkaen

Klo 14.45-15.45

OHJAAJAT:

Sanna Peltola, Pakilan Voimistelijoiden nuorisovalmennuspäällikkö ja erityisliikunnan vastaava

Kevät Koistinen, lasten liikunnan ja erityisliikunnan ohjaaja

HINTA:

155e / kevät (+30e seuran jäsenmaksu, joka on voimassa koko lukukauden ajan 1.8.2023-31.7.2024) Jumppamaksu kattaa ohjauksen ja salikustannukset. Mahdollisista esiintymisistä, esiintymisasuista ja lisäharjoituksista koituvat kustannukset sovitaan aina osallistujien kesken ja laskutetaan kauden päätteeksi perheiltä.

Keväällä ryhmän aloittaessa tutustumme Rytmiseen voimisteluun lajina, kehitämme välinetekniikkaa ja perusvoimistelutaitoja. Harjoituksia pidämme kerran viikossa, jonka lisäksi mahdollisesti yhden leiripäivän kauden aikana. Keväällä voimme osallistujien toiveita kuunnellen osallistua Voimisteluliiton Staratapahtumaan esitysohjelmalla, jota harjoituksissa harjoitellaan. Syksyn alussa pidetään Voimisteluliiton ja Special Olympicsin järjestämä Special Olympics Rytmisen voimistelun leiri Kisakalliossa, johon meidän ryhmämme tavoitteena on päästä osallistumaan ja sitä kautta syksyllä lähteä harjoittelemaan myös SO rytmisen kilpailuohjelmia ja mahdollisesti jopa osallistua ensimmäisiin kilpailuihin kaudella 24-25. Tulemme pitämään kauden alkaessa vanhemmille tarkempia infotilaisuuksia ryhmän toiminnasta, voimisteluliiton Special Olympics toiminnasta ja Special Olympics toiminnasta yleisesti.

Lisätietoja: Sanna Peltola 045-1122105, sanna.peltola@pnv.fi

ILMOITTAUDU