EtusivuPNV DancersTanssinopettajat

Anders Korpilahti: Show Jazz, Contemporary Jazz

Nea Oksanen

• PNV Dancersin tanssinopettaja syksystä 2018 alkaen

Nea aloitti tanssimisen 6-vuotiaana showtanssilla. Into tanssiin johdatti nopeasti monien muiden lajien pariin, kuten nykytanssi ja eri katutanssilajit. Nean tunneilla ja koreografioissa yhdistellään monipuolisesti eri lajeja keskenään.

Nealla on runsaasti esiintymis- ja kilpailukokemusta tanssijana niin soolona, duona, pienryhmässä kuin muodostelmassakin. Tanssinopettajana Nea on työskennellyt vuodesta 2019 alkaen, ja hän on opettanut lapsille ja nuorille alkeista edistyneisiin mm. show-, street- ja nykytanssia.

Nea on kouluttautunut useissa Voimisteluliiton ohjaajakoulutuksissa. Tanssinopettajana Nea on tarkka, mutta kannustava, ja pyrkii saamaan tanssijat poistumaan omalta mukavuusalueltaan!

Nea toimii Illuusio- ja Utopia-kisaryhmien opettajana ja koreografina. Lisäksi Nea koreografioi sooloja ja duoja sekä opettaa Street&Show-tuntia.

Maija Miinalainen

• PNV Dancersin tanssinopettaja keväästä 2020 alkaen ja tanssilinjan vastaava keväästä 2024 alkaen

Maija on harrastanut tanssia 17 vuotta. Maija on aloittanut tanssin jo 3-vuotiaana pienten tanssitunneilla ja edennyt vuosien myötä SM-tason showtanssijoukkueeseen. Tanssikokemukseen sisältyy useita lajeja baletista hip hoppiin. Tanssi on ollut ja tulee olemaan iso osa Maijan elämää valmentajana ja tanssijana. Maija toimii myös Erityistä voimaa -hankkeen seurakohtaisena hankepäällikkönä.

Maijan kasvattiseura on Helsingin tanssiopisto, mutta Maija on itsekin tanssinut PNV:n tanssilinjan joukkueessa. Maija aloitti apuohjaajana Pakilan Voimistelijoissa 2018. Maija on ohjannut lasten ja nuorten puolella monenlaisia tunteja. Syksystä 2021 alkaen Maija on opettanut Fantasia-kisaryhmää ja syksystä 2022 alkaen Harmonia-kisaryhmää. Maija on tehnyt myös sooloille ja duoille sekä yhdelle pienryhmälle kisakoreografioita sekä opettanut ja ohjannut valmistautumista tanssikilpailuun.

Maija toimii PNV Dancersin vastuuopettajana. Maija on osallistunut useille Suomen Voimisteluliiton koulutuksiin eri lajien parissa mm. lasten ja nuorten ohjaajakoulutukseen sekä Dance4Fun -koulutuksen.

Anders Korpilahti

• PNV Dancersin tanssinopettaja syksystä 2023 alkaen

Anders aloitti tanssin 6-vuotiaana street-tunneilla, mutta pian aloittamisen jälkeen pääpaino siirtyi showtanssin puolelle. Andersilla on kilpailukokemusta useiden vuosien ajan SM- sekä MM-tasolta. Hän on myös koreografioinut kilpailuteoksia Performing Arts SM kilpailuihin. Kilpailujen lisäksi esiintymiskokemusta on kertynyt tanssikeikoilta, TV:stä, muotinäytöksistä sekä musikaalilavoilta.

Anders sai suoritettua taiteen perusopetuksen tanssin laajan oppimäärän opinnot keväällä 2021. Tällä hetkellä Anders opiskelee Sibelius-lukion tanssilinjalla. Suomen lisäksi Anders on hakenut kokemusta myös ulkomailta ja on käynyt treenaamassa huippuopettajien ohjauksessa New Yorkissa ja Lontoossa.

Anders opettaa PNV:llä Show Jazz ja Contemporary Jazz tunteja keskiviikkoisin. Andersin tunneilla hiotaan tekniikka ja ilmaisua erilaisten tekniikkaharjoitusten sekä tanssisarjojen avulla, hauskanpitoa unohtamatta.

Sivun kuva: Emma Dubb