EtusivuPNVPå svenska

Pakilan Voimistelijat

Pakilan Voimistelijat, PNV, är en aktiv gymnastikförening i Helsingfors. Föreningen grundades år 1947. Föreningens långa historia och den starka idrottsgemenskapen bidrar till att klubben har över 1500 medlemmar i alla åldersgrupper.

PNV är aktiv i norra Helsingfors, inklusive Baggböle, Svedängen, Torparbacken, Åggelby, Månsas, Malm, Kungseken och Postparken. Föreningen är medlem i Finlands Gymnastikförbund.

PNV erbjuder ett brett utbud av tävlingsgrupper och hobbygrupper för våra medlemmar:

• AGG Tävlingsgrupper: Tävlande lag inom estetisk gruppgymnastik välkomnar idrottare från 6 års ålder ända till vuxna, och ger dem möjlighet att följa sin passion för gymnastik och möjlighet att till och med nå de högsta tävlingsnivåerna.
  • PNV Dancers: Tävlingsdanslag i åldern 9-18 och vuxna, med fascinerande showdansstils- koreografier. Vi erbjuder också öppna danstillfällen för deltagare i alla åldrar.
  • Idrottsgrupper för barn: Vi erbjuder mångsidig rörelse till barn och unga i åldern 3- 13 år; gymnastik, akrobatik och dans i en rolig och stödjande miljö för barn att utveckla grundläggande färdigheter och stärka sitt självförtroende. Vi erbjuder också gymnastik för familjegrupper, i vilka vuxna kan delta tillsammans med sitt barn (i åldern 0- 3 år).
  • Gruppträning för tonåringar: För tonåringar i åldern 13- 19 år innehåller våra träningsgrupper dynamiska övningar såsom dansmix och olika kroppsövningar, utformade för att hålla tonåringar aktiva och engagerade i en social miljö.
  • Gruppträning för vuxna: Oberoende av konditionsnivå kan alla vuxna hitta sin favoritgrupp inom vår ledda motion, t.ex. mångsidig kroppsträning, dans (såsom Latinofit och Zumba), yoga och Pilates.

För mer information, tveka inte att kontakta vår vänliga personal på kontoret per email pnv@pnv.fi eller tel.+358 40 502 1443.

Välkommen med i PNV – verksamheten! PNV har en varm idrottsgemenskap och vi tar gärna emot nya medlemmar.

@pnvfinland