EtusivuLasten ja nuorten harrasteliikuntaLasten liikunnan kolme harrastepolkua

Lasten liikunnan kolme harrastepolkua

3-4-vuotiaille on tarjolla tunti jokaisella polulla: Voimistelukoulu, Satutanssi ja Temppuilu. Nämä tunnit pohjautuvat kaikki samaan monipuoliseen liikunnallisten perustaitojen opetteluun ja ikäkaudelle ominaisten ominaisuuksien harjoitteluun, jokainen kuitenkin omalla linjan mukaisella twistillä.

Liikuntataitojen kehittyessä 5-6-vuotiailla tuntitarjonnassamme on jo enemmän erikoistumista, joka lisääntyy vielä 7-10-vuotiaiden tarjonnassa. Eri linjat tuovat selkeämmin esiin eri tuntien painopiste-erot ja helpottavat hahmottamaan mahdollisia tuntivaihtoehtoja ja harrastuksessa etenemismahdollisuuksia esim. siinä tapauksessa, että lapsi on kiinnostunut erityisesti vaikkapa tanssillisesta liikunnasta. Samalla lasten harrastetunnit ovat kuitenkin aina myös sellaisia, että kausittain voi vaihtaa linjalta toiselle tai käydä useammalla viikkotunnilla eri linjoilta samanaikaisesti.

Perheliikuntaa järjestämme kaudella 23-24 kurssimuotoisena päivätunneilla. Tunnit on tarkoitettu vanhempi-lapsi pareille, aina 4 kuukauden ikäisestä vauvasta 4 vuotiaaksi lapseksi asti.

Lasten lukujärjestys on rakennettu niin, että lapsi voi harrastaa useampaa lajia viikon eri päivinä.

Lasten ryhmien hinnat löydät täältä.

Lasten harrastepolussa näkyy seuramme vahva osaaminen joukkuevoimisteluvalmennuksen puolella, jonka joukkueisiin on mahdollista siirtyä eri ikävaiheissa 5-vuotiaasta eteenpäin miltä tahansa linjalta, jos joukkuevoimistelu ja kilpailemiseen tähtäävä harjoittelu kiinnostavat. Seurassamme toimii tällä hetkellä yli 20 joukkuetta ja taito- sekä sitoutumistasoja on aina harrastajista Suomen ja maailman huipulle asti.

Siirtymää joukkuevoimisteluvalmennuksen piiriin olemme helpottaneet muuttamalla stararyhmät joukkueiksi. Harrastetuntien lisäksi seurassa on myös joukkuetoimintaa kaksi kertaa viikossa harjoitteleville, jossa mukana pääsee nauttimaan joukkueen yhteisöllisyydestä. Joukkueet siirtyvät seuramme valmennustoiminnan alle ja pääsevät näin seuramme valmennusjärjestelmään mukaan.  Se tarkoittaa mahdollisuutta osallistua mm. ikäkausitoimintaan ja idolitoimintaan. Valmennuksessa suunnitellaan ja toteutetaan toimintaa määrätietoisesti, huomioiden yksilökohtainen kehitys ja pitkällä tähtäimellä. Joukkueet harjoittelevat perustekniikan ja ominaisuuksien lisäksi joukkuevoimisteluesityksen, jonka pääsevät esittämään Voimisteluliiton staratapahtumissa.

Joukkuevoimistelua voi harrastaa seuraavissa starajoukkueissa kaksi kertaa viikossa:

• Luna (2017-2018 syntyneet)
  • Stella stara (2015-2016 syntyneet)
  • Dione Stara (2013-2014 syntyneet)
    • Lisätiedot: tinja.salminen@pnv.fi

Joukkueen voimistelijat voivat ottaa lisäharjoituksia mm. tanssitunneista lasten liikunnan puolelta. Myös PNV Dancers -kilparyhmissä harrastavien on mahdollista liittää harjoitteluun lasten liikunnan tunteja.

Toinen vahvasti esillä oleva osa seurassamme on PNV Dancers-tanssilinja, jonka kilparyhmiin voi hakeutua yhtä lailla joka linjalta 9-vuotiaasta lähtien. PNV Dancers -kilparyhmiä seurassamme on tällä hetkellä 3. Ryhmät harjoittelevat 2-3 kertaa viikossa ja osallistuvat tanssikilpailuihin. PNV Dancers -linjalla on myös avoimia oheistunteja, joille voi ilmoittautua vaikka ei kilpailla haluaisikaan.

Lasten innostus, ilo ja motivaatio ohjaavat laadukasta toimintaa!