EtusivuAjankohtaistaUutisetBlogiMatkalla Gymnaestradaan #3: Feel It! Rakkaus <3

Matkalla Gymnaestradaan #3: Feel It! Rakkaus <3

Feel It! -iltanäytös ja Rakkaus -osion ensimmäiset yhteisharjoitukset

Pakilan Voimistelijat osallistuu kesän Gymnaestradassa Feel It! -iltanäytökseen lauantaina 11.6. ennätyssuuren ryhmän kanssa. Näytösareenalla nähdään jopa 150 PNV:läistä lasta, nuorta ja aikuista! Koreografian idea on ilmentää erilaisia tunnetiloja liikkeen avulla: suru, angsti, ilo ja rakkaus, jotka lopuksi nivoutuvat yhteen euforiseen riemuun. Tavoitteenamme on saada tästä isompi hallinäytöskokonaisuus seuraavan World Gymnaestradaan Amsterdamiin kesäksi 2023. Koreografian PNV:n näytösohjelmaan ovat luoneet sisarukset, seuran moniottelijat Filippa Väänänen, Emilia Peuronen ja Karoliina Suokko.

Rakkaus-osion harjoittelu on aloitettu alkuvuodesta ja tähän osioon osallistuvat aikuisista Fintastic Momsien ryhmä täydennettyinä seura-aktiiveilla sekä lasten joukkuevoimistelun joukkue Dione Blanca. Dione Blancan 15 pientä voimistelijaa ovat 7-9-vuotiaita ja he kilpailevat keväällä ensimmäistä kauttaan joukkuevoimistelun 8-10-vuotiaiden sarjassa.

Fintastic Moms on PNV:n aikuisten showjoukkue, joka perustettiin Helsingin Gymnaestradassa 2015. ”PNV:ssä voimistelevien tyttäriemme ja muiden upeita esityksiä katsoessa päätimme, että seuraavalla kerralla mekin olemme mukana – myös lavalla”, muistelevat joukkueen perustajat Johanna, Mirja ja Mirjami. Joukkueen edelleen vahvana säilynyt perusidea syntyi nopeasti: ”treenaamme ilolla ja asenteella, rennosti yhdessä”. Aikuisten joukkueelle oli selvästi kysyntää, sillä joukkue aloitti jo paria viikkoa myöhemmin treeninsä, Sirpa Lahervo valmentajanaan. Seitsemän toimintavuoden aikana joukkue on kilpaillut Tanssin ja Voimistelun Lumossa Gym for Life-sarjassa sekä osallistunut Gymnaestradaan ensin Turussa ja sitten Itävallan Dornbirnissä. Joukkue on innoissaan tulevasta Gymnaestradasta Tampereella ja ensi vuoden Amsterdamin World Gymnaestradasta. ”On ihanaa olla osa paitsi omaa, ihanaa joukkuetta, myös Pakilan Voimistelijoita ja laajempaa voimisteluyhteisöä”, perustajat toteavat. Tampereella Momseilla on edessä vauhdikas viikko: PNV:n iltanäytöksen lisäksi joukkue kilpailee Lumo-finaalissa ja esiintyy Kirkkaat vedet -kenttäohjelmassa.

Ensimmäisissä iltanäytöksen yhteistreeneissä oli kiva nähdä, miten homma toimi ja heräsi eloon. Yhdessä tehdessä herää ihana innostus siitä, että pääsemme taas pitkästä aikaa esiintymään! ”Vielä jännityksen sekaisella innolla odotamme Emilian ja Karoliinan kanssa, miten näin suuren määrän liikuttelu onnistuu koko porukan yhteistreeneissä touko-kesäkuussa, mutta fiilis on varmasti korkealla, kun vedetään Tampereella täysillä ja tunteella!”, nauraa koreografi Filippa.